Musiken.

publicerat i Barnen, Denise, Gravid, Kevin 6 år;
När jag väntade Kevin så satt jag nästan alltid och sprängde datahögtalarna med någon bra låt. Per Gessle's "Son of a plumber" hade precis släppt och Celine Dion hade gjort Miracle som blev en megastor favorit undertiden som ärtan i magen växte sig stor. Jag trodde helskarpt på att musiken gjorde barnet tryggt när det väl kom ut och fick ett välbekant ljud omkring sig.

Men den här graviditeten är jag inte alls lika musikintresserad. Jag lyssnar knappt på musik alls längre, och finner det allt annat än mysigt när grannarna drar igång musik sent på kvällarna där man hör en tydlig bas fram inpå småtimmarna. Kevin är inte heller lika musikintresserad som jag var i hans ålder så han äger inte ens någon skiva. Han blir mest irriterad när man sätter på musik och han är inne i någonting som "stör" hans uppmärksamhet.

Så vi får helt enkelt inse faktum. Det här barnet som kommer om några veckor - det blir ingen Alicé Tegner.
 
 

En gång i tiden var min kille en riktig trummis.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av BATT:

nicee!!

2:a kommentar, skriven , av Dragana:

Hm... alla graviditeter är olika har jag hört! :P

3:e kommentar, skriven , av Enander:

Tack så jättemkt för dina tips =D

4:e kommentar, skriven , av Dragana:

Hoppas att du har en trevlig dag! =)

5:e kommentar, skriven , av Pernilla:

Tack för din kommentar förresten. Visst är han kreativ :)

Kommentera inlägget här :