Skola.

publicerat i Kevin 6 år, Skola;
Jag känner redan nu hur jobbigt det kommer bli att behöva lämna Kevin ifrån sig på skolan istället för dagis nästa vecka. Måste tiden gå så himla fort hela tiden. Kom igen. Det är två dagisdagar kvar - och på måndag är det fritids som gäller. Så himla skrämmande tanke. Tack och lov för att jag tagit ledigt både måndag och tisdag för att följa med Kevin och finnas med i skolan om det skulle behövas. Funderar nästan på att ta ledigt hela nästa vecka för detta. Men jag antar att vi måste klippa navelsträngen någongång och ju förr desto bättre.

Fördelen med att han börjar i skolan är att den ligger två minuter (knappt) bort från oss, till skillnad mot dagis som ligger tjugo minuter bort när jag och Kevin går i rask takt. Så fort Kevin är stor nog så kan han både gå till och från skolan själv då det bara är en väg man behöver korsa.

Det är dags att tänka på alla fördelar med skolan istället för alla nackdelar med att han växer upp så fort...
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

ja det går fort, min "lilla" börjar femte klass nu

Svar: Usch! Ja det känns inte roligt att tiden springer ifrån en. Jag minns själv när jag gick i femman och det var bara "några år sen" =P
Denise

Kommentera inlägget här :