Tisdag

publicerat i Denise, Gravid, Mat;
Ärtorna ligger i blöt och har gjort det hela natten, så snart ska jag ställa mig och förbereda lite middag som ska ätas ikväll. Givetvis snackar jag om ärtsoppa. (Jag och mina soppor)... Till efterrätt hade jag tänkt amerikanska pannkakor med tanke på att det är den enda pannkakan jag kan få till utan att det blir kladd och trasiga former.
 
Godmorgon förresten, här går jag i min egen värld och filosoferar. Jag är fortfarande alldeles för trött för att kalla mig vaken, men för pigg för att förmå mig att somna om. Kevin och jag sitter i vardagsrummet och tittar på barnkanalen. Jag hade helt absurda drömmar om att jag förlöste en flicka född alldeles för tidigt. Det är nog fjärde gången jag drömmer om en för tidig födelse i olika skeden, så snart kan jag sätta upp en egen pjäs med samma slut och olika händelser...

Underhållande?
Knappast...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

duktig du är som gör egen ärtsoppa

Svar: Det blir så mycket godare när man gör egen än att köpa färdig =P Plus att det är 100 ggr billigare att köpa ärtor och lägga i blöt och koka upp i vatten och buljong =P
Denise

Kommentera inlägget här :