Typiska toma löften.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
När Kevin var liten så kunde man säga saker för att muta eller uppmuntra honom - som man visste att han senare skulle glömma bort, för barn är så - naiva, och inne i sin egen värld att dom inte minns vad man har lovat. Fram till nu alltså.
 
För Kevin har på senare tid blivit en hejare på att minnas saker jag lovat, till min förlust givetvis.

Igårkväll lovade jag Kevin att jag skulle bädda ut IKEA-soffan i hans rum så att han kunde få sova bredvid mig. Men min tanke var att Kevin skulle glömt bort det till idag. Men icke sa nicke.

"Mamma, kommer du ihåg vad du lovade mig igår?"
Tankarna far som flipperkulor i ett flipperspel, vadfan har jag lovat nu då?
"Nej, jag minns inte hjärtat..."
"Att jag skulle få sova bredvid dig i soffan - utan att det skulle bli varmt och trångt."
Fan. Det var bara att ställa sig och riva ut lakan och plastfrottén från Kevins säng och bädda snyggt i soffan istället. Fan om han kommer över på min sida i natt, haha.
 
Förra året när Kevin ville sova bredvid mig så pumpade vi upp två luftmadrasser och campade på vardagsrumsgolvet. Det var riktigt mysigt det också.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline ♥:

sv; ja jo :/ alla verkar har fått det i juni och jag fick det nu i slutet av augusti haha?

2:a kommentar, skriven , av amanda:

Det är inte jag heller egentligen, brukar inte hinna med det när jag går i skolan men idag var jag inte där så hade all tid i världen. :)
Väldigt intressant blogg du har måste jag säga, du verkar verkligen vara stark som har klarat ett barn ensam sådär! kram

3:e kommentar, skriven , av Johanna:

sv: haha nä va sjukt :D men på ett sätt, trots allt äckligt med det, är det fascinerande att se hur långt vissa är beredda att gå för skönhet. Och då talar jag inte bara om dessa "skönhetsknep" utan om allt annat ^^
Läskigt men fascinerande ^^

4:e kommentar, skriven , av Johanna:

då får du passa dig för vad du lovar nu då =)

5:e kommentar, skriven , av amanda:

Okej, vad bra det! Skönt med så mycket stöd! :) Hur är läget annars då? kram

6:e kommentar, skriven , av Petra:

sv ja det gör dom.

7:e kommentar, skriven , av SANDIS - tro på dig själv.:

sv: aha nu förstår jag vad det är! verkar dock inte så kul, :(

8:e kommentar, skriven , av Sandra:

sv: Jotack jag med! ;D

9:e kommentar, skriven , av SANDIS - tro på dig själv.:

sv: mjo, kan jag nog förstå..

10:e kommentar, skriven , av Caroline ♥:

sv; japp :D

haha jasså? får väl prova då!

11:e kommentar, skriven , av Johanna:

haha ja verkligen!

Ja det kommer bli både bus och lek, om de inte är rent chockade av att jag hämtar dem, de vet ju om det, men de är ju inte som vanligt :)

12:e kommentar, skriven , av Salha:

Sv: Jag tror jag har blivit något på 170 nu eller 168,159 vwt inte riktigt :)

13:e kommentar, skriven , av Maolion:

Nu ligger vinnaren Dagens Blogg uppe på www.maolions.blogg.se ! Vann du inte? Inga problem! Du får en ny chans, kommentera bara detta inlägget ---> http://maolions.blogg.se/2012/august/vinnaren-av-dagens-blogg-en-ny-omgang.html#comment

14:e kommentar, skriven , av Emmy:

Vad gulligt att han minns :) Ibland så lovar man ju saker som man hoppas att den andre glömmer, speciellt barn haha :D

15:e kommentar, skriven , av Madeleine - Med den stora drömmen ♥:

Sv: Åh, tack så mycket! :)
Kram kram :)

16:e kommentar, skriven , av Emmy:

sv;
Aaah verkligen supergott hihi :D Har du någon favoritpizza då?

17:e kommentar, skriven , av Olivia:

- Åh, tack så mycket! :) ♥ Allt bra med dig?

18:e kommentar, skriven , av Cajsa Lindahl:

hihi ja! ^^ Han är superfin! :)

19:e kommentar, skriven , av Maria:

sv: Tack så mycket! :D

20:e kommentar, skriven , av isabellasphotographing:

sv: hahaha så himla söt xd
kram

21:e kommentar, skriven , av amanda:

Okej okej, det låter rätt jobbigt du. :/ Med mig är det helt okej! Vad har du för dig då? kram

22:e kommentar, skriven , av Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland:

Haha det är inte så lätt att lura barn ;)

SV: Haha ja det låter himla mycket bättre, så fortsätt med det du! ;D

23:e kommentar, skriven , av 2-barns-mamman:

Hihi, barn verkar aldrig glömma just såna saker :) Sov ni gott?

Kommentera inlägget här :