Andra advent.

publicerat i Denise, Gravid, Högtider, Kevin 6 år;
Godmorgon.

Idag vaknade jag innan klockan ringde, och det var väl tur det, för jag hade ställt in det på att klockan skulle ringa måndag till fredag och inte alls idag. Så den här gången är tanken att jag ska fortsätta hålla mig vaken och inte somna om. Kevin har redan fått en adventsfrukost innehållande lite pepparkakor, russin och en smörgås med juice till. Vi får fira mer advent tillsammans ikväll när hela familjen är samlad igen och äta en god middag ihop. Andreas kom ju som sagt hem för två timmar sedan så det är inte direkt så att jag vill ta in skolorkestern och väcka honom... även fast det känns lockande då vi inte setts på flera dagar.

Min förkylning ligger kvar i lungorna också, älskar att somna med en hostattack och vakna fjorton gånger av dem under natten... okej, kanske inte. Det finns roligare saker att roa sig med.

I veckan är det luciafirande på skolan. Hur fort går inte tiden på en skala från ett till tvåhundratolv?
Typ sjukt fort och bidrar till ångest. Jag har verkligen inte gjort någonting som jag ska hinna med innan jul.
 

En ny vecka går vi in i idag också lovely...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Du ser jätte fin ut! :)

2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Vilken underbar bild, det lyser om dig ;)

Kommentera inlägget här :