Dagens middagstips.

publicerat i Mat;
Idag tog det än en gång närmare en timma att hämta hem Kevin från skolan. Det tog oss bara tjugofem minuter att ta oss från skolan idag och direkt efter stöket i skolhallen så promenerade vi vidare till affären där vi handlade upp lite mer saker till dagens middag. Som keso. Kevin var noga med att påpeka hur mycket han hatade keso vilket gav mig lite svettfläckar i pannan då dagens middag i huvudsak innehöll keso. Men jag sa ingenting om det...
 
När jag kom hem så började jag med middagen i smyg så Kevin inte skulle komma på mig med att ha två brukar keso i maten. Så snabbt blandade jag ihop keson med krossad spenat, vitlök, lök och purjolök samt lite grädde. Till det kladdade jag ner massa tagliatelle och rörde om, och skjuts in i ugnen med massa ost ovanpå.

Kevin åt. Och åt.. Och åt. Tillslut var jag tvungen att säga till honom att det var keso i när all mat väl var uppäten och han knorrade på näsan och sa
"Men mamma, jag kände inte ens det ju!"
 
Bingo!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jossan:

Det lät inte helt fel!

2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Det tricket funkar på både små och stora :P

Kommentera inlägget här :