Det lönar sig att jobba.

publicerat i Värt att tänka på.;
För några dagar sedan när min kärmor tog bussen hem från jobbet så kollade hon upp mot vårt hustak och ringde oroande till mig och sa att vi absolut inte fick gå under hustaket mot framsidan då det hängde stora istappar, meterstora mot marken.

På hemvägen samma dag gick jag till Röda korset (då dem har sin dörr mot det hållet) och frågade om dem ringt till fastighetsskötaren. Det hade dem, men dem bad även mig ringa. Så jag ringde några gånger utan att få något svar.

Igår hade det fortfarande inte hänt någonting och istapparna hängde fortfarande kvar på hustaket. Jag hade inte reagerat så starkt om det inte vore så att det är en promenadväg till och från skolan för många barn och pensionärer promenerar fram och tillbaka på samma sträcka för att ta sig till Röda korset, samt hundar som gärna nosar vid husknuten... Så jag ringde 114-14 och fick prata med en jättetrevlig polis om detta ärende, då jag inte visste var jag skulle vända mig. Hon skulle ta reda på var jag skulle vända mig och återkomma.

Två minuter senare ringer hon och säger att istappsjouren i Stockholm finns. Så jag fick nummret dit och ringde på en gång. Dom i sin tur skulle ta kontakt med vår fastighetsskötare. Och nu, dagen efter jag ringt istappsjouren så står folk på vårt hustak och sopar ner snö och istappar.

SKAM den som ger sig.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie, modell!:

Åh vad glad jag blir att det faktiskt finns folk som du som bryr sig om sånt. Jag tycker det är jätteviktigt. Tummen upp till dig! Du skulle ha dagens ros haha :)

Svar: Haha tusen tack Emelie, men det känns som alla hade gjort samma sak eller något liknande om dem upptäckt problemet. Istapparna hängde nämligen 15 meter upp, och det är sällan man har ögonen åt det hållet ^^,
Denise

2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Det är betryggande att veta att det finns folk som du som bryr sig och faktiskt gör något åt saker :) Kram

3:e kommentar, skriven , av Riccie - Mamma till Vilden 12dagar:

Hejja dig!! Är ju verkligen helt livsfarligt med is och snö från taken!!

Svar: Ja det är både livsfarligt och frustrerande att man inte kan få sånt gjort på en gång. Det krävs inte någon lång isbit för att någon ska skadas allvarligt. :(
Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :