Kära bebis...

publicerat i Gravid;
Okej kära bebis. Jag och din pappa har diskuterat och med tanke på att han jobbar nätter hela veckan fram till torsdag nu så vore det bra om du inte kom just nu. Sen kommer din syster hit och ska stanna en vecka från och med fredag nu och vi ska ha som en minijul innan själva julafton och mysa tillsammans och ha det kul. Så det vore bra om du inte kom under den veckan också.
 
Sen är det ju faktiskt den riktiga julaftons-veckan och då vore det bra om du höll dig inne för din egen skull för ingen känner väl för att fylla år samma dag som själva julafton - om du nu skulle komma då så kommer jag döpa dig till Eva, bara för att...Vi ska ju fira jul hemma hos din mormor och morfar med både din faster, farbror, farmor, gammelfarfar och dina kusiner närvarande. Det kommer säkert fler som jag glömt bort också. Så det vore bra om vi närvarade på själva julafton. Eller i alla fall om din pappa närvarade då det är hans familj som kommer och det lätt blir stelt under en sådan högtid när två familjer träffas och kedjan som håller ihop dem är och föder barn i en annan stad.
 
Och det nya året kommer ju veckan där på så håll ut, eller håll dig inne menar jag. På nyårsnatten lovar jag att ta mig ut på tolvslaget och skrämma ut dig med fyverkerierna. Då kommer du visserligen dela födelsedag med mammas farmor, men det är det väl värt. Jag har aldrig hört henne klaga över att hon var äldst det året hon föddes...
 
Vi vet att det inte riktigt är vi som bestämmer - att du inte är någon bajskorv man bara kan hålla inne, utan kommer du så kommer du. Men det här är bara våra önskemål.

Allt jag vill ha nu är en underskrift eller ett godkännande från din sida som inte betyder sparkar eller skrapande med naglarna på livmodern, tack!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Åsa:

Eh, du kanske inte skulle trycka så mycket på det där med jul...

För är det något ungar i allmänhet älskar så är det just jul.
Du kan nog vänta dig en bebis den 23:e så att hon/han är rentvättad och finputsad lagom till julafton.
Hoppas du köpt klappar. :-D

hälsn
Åsa

blogg.nsk.se/tantskarp

2:a kommentar, skriven , av Julia Lemon:

Mysigt! "Hoppas" det blir efter jul då. Och lycka till! :)

3:e kommentar, skriven , av Jennifer:

HAHA så underbart skrivet! Man önskar att man kunde bestämma det där. min mamma och pappa hade planerat skit bra och jag skulle födas i februari, mamma blev jätte sjuk och fick havandeskapsförgiftning så jag kom ut två månader innan. hon blev sjuk med min bror också så han föddes också för tidigt men han höll ut till i januari iaf :P

Svar: Haha, men du verkar inte lida allt för mycket över att du fyller i december? Eller? :P
Denise

4:e kommentar, skriven , av Mathilda:

Haha jag håller tummarna för att din bebis lyssnar mer på dig än vad min gör. Min sparkar mig bara på revbenen när jag försöker prata :P

Svar: Det gör min också -_- Sparkar mig alltså. Så jag vet inte om jag får ut så mycket av att diskutera med någon som inte ens kan språket än ;)
Kram!
Denise

5:e kommentar, skriven , av anna:

Hahaha...vi får hålla tummarna

Svar: Gör det!! :) Håll alla tummar och tår du har nu Anna ;) Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :