Lite tips.

publicerat i Gravid;
Har läst massa roliga tips på hur man kan få igång värkarna så att förlossningen sätts igång. Det är ganska intressant att se hur många som faktist provat dessa teorier som dem blivit tillsagda av antingen barnmorska eller internet.
 
S-E-X. Som en tjej påstod att man kan få förtidiga värkar genom att ha sex en gång, medan andra påstår att man måste ha sex upp till fem gånger för att det ska funka, medan en tredje påstår att man ska ha sex upp till femton gånger under tio minuter - då det tydligen är sperman som startar igång värkarna? Detta låter dock som att det är en otroligt kåt kille som startat upp detta rådet för att för en gångs skull få ligga med sin tjej utan att hon klagar över att det gör ont... Någon annan påstår att detta funkar om man först masserar bröstvårtorna i tjugo till trettio minuter, för det ska tydligen påverka något hormon i kroppen. WTF - den som rör mina bröstvårtor är dödens och om den håller på i trettio minuter, då ska den fan kastreras innan döden också!

Ricinolja sägs också vara verkande. I mina öron låter detta lika gott och nyttigt som att dricka motorolja. Och något som ska hjälpa hårväxten att gro snabbare känns sådär att använda sig av invertes... Så vi lämnar detta råd ganska snabbt.
 
Trappor då. Folk påstår att det ska hjälpa att springa i trappor. Nummer ett. Vi har en trappa upp till vår lägenhet med tio trappsteg. Dom trappstegen tar mig närmare två minuter att ta mig uppför. Så ärligt talat så tror jag inte att det hjälper för min del att springa runt i trappor när jag inte ens kan springa upp för våra tio utan att bildligt talat dö.

Tre gubbar. Någon annan påstår att pepparkakor ska påskynda förlossningsvärkar. Det tror jag också att en man eller blivande pappa har hittat på. Det måste han ha gjort. Han måste väl helt enkelt ha tröttnat på att den gravida kossan som tagit över hans fru hela tiden går runt och är så sur och grinig att han kom upp med den genialiska idén att ge henne massa pepparkakor. För ALLA vet ju att man blir snäll av just det, pepparkakor alltså. Win situation för hans del helt enkelt.
 
Nej jag slopar alla dessa tips och råd. Inget faller mig i smaken i alla fall.
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

HAHAHA. Ja du, jag skulle med vilja få igång värkar, men inget av detdära fallerm ig heller i smaken. Och ha sex 15 ggr under 10 minuter. Är det ens möjligt? HAHA :D

Svar: Haha, det handlar väl om att man hittar femton spermadonatorer som sköter jobbet själva tills det är dags att skjuta ;P Men jag skulle nog kalla det för otrohet nu när jag tänker efter! ;P
Denise

2:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Jag tror dom kommer när dom kommer ändå. Men jag är också lite inne på att skrämma ut bebisen med nyårsraketer :P

Svar: Hahaha, ja då är vi två. Men helst hoppas jag att hon kommer tidigare. Men det känns nästan omöjligt för tillfället då det verkar som hon vuxit fast i livmodern :( :p
Denise

3:e kommentar, skriven , av Jennifer:

haha alltså vad du är rolig:P

Svar: haha, men det stämmer ju ;) Det mesta av det i alla fall... ^^
Denise

Kommentera inlägget här :