Lördagsmorgon.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Jag tar tillbaka mitt påstående om att det troligtvis blir en tidig morgon.
Det borde ha blivit en tidig morgon om inte annat. Men det blev det verkligen inte. Imorse vid åtta snåret så känner jag mig utvilad och pigg, går på toa och tänker att jag bara ska vila ögonen tills Kevin vaknar då han fortfarande sov.

Vad som känns som endast en minut senare - så kommer Kevin och knackar mig på ryggen och säger att han är hungrig.
"Gör en smörgås då, jag kommer upp snart" blir mitt svar - fortfarande kvar i drömmen.
"Men mamma, jag har ätit smörgåsar. Jag åt två förut!"

Då slår jag upp ena ögat och inser till min förskräckelse att klockan är kvart i elva. Varav jag flyger upp ur sängen, bildligt talat.
Herregud, stackars barn!

Det sjukaste är att jag somnade som en gris halv tolv igår kväll! Så uppenbarligen behövde jag eller kroppen samla energi...

Nu har han fått en ordentlig frukost, och vi ska göra oss klara att gå till mina föräldrar snart som har lunch/middag som väntar på oss...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mathilda:

Måste säga att Kevin är världens finaste som verkar förstå att du behöver dig sova och låter dig göra det så länge.

Svar: Haha han är helt klart bäst. :D Men i första hand handlar det nog om att han sätter sig vid datorn direkt när han vaknar och får sitta där tills någon säger till honom att han suttit för länge ;) Och sover alla så kan ju ingen säga till honom, vilket han vinner på ;)

Kram.
Denise

2:a kommentar, skriven , av anna:

hahaha, fy vilken shock man får när man vaknar så. kram

Svar: Haha ja minst sagt :P
Denise

Kommentera inlägget här :