Uppe med tuppen.

publicerat i Barnen;
Jag är vaken. Ganska tidigt för att vara mig på en lördag också - för en gångs skull. Kevin klarade ut natten utan kräksjuka, lika så jag - så nu har jag friskförklarat oss båda och anser att vi inte ska äta så himla mycket godis innan läggdags helt enkelt.
 
Ungarna kom in redan halv åtta och sa att dem ville se på film på datorn. Mitt svar blev något mumlande i stil med "nej, ni får nöja er med tv:n tills jag kommer upp!" Efter det hade jag svårt att somna om och kände mig konstant kissnödig trots att jag tömt blåsan två gånger samma halvtimma. Härligt nu sista tiden som gravid...

Men vid halv nio placerade jag två yoghurtskålar framför barnen tillsammans med ett glas juice. Så dem får i sig en något så när tidig frukost. Sen ska vi bara göra oss i ordning och äta lite lunch i form av makaronigratäng innan dagen börjar på riktigt och vi ska ut i snön och busa. Eller ungarna får sköta busandet - jag känner för att titta på, eller på sin höjd - ta kort på deras äventyr.

Men det är lördag och jag kan äntligen kanske komma in i en bra rutin med mitt sovande om jag orkar hålla mig vaken idag det vill säga...!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sotnosen!:

Vilken mysig bild! :-)

Svar: Tack så jättemycket :) Det var i somras den togs, precis innan man började känna sig otymplig ;)
Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :