Vecka 39

publicerat i Gravid;


Förutom att jag mår otroligt illa och har jobbig halsbränna igen så har den här veckan som varit visat sig vara helt okej. Det onda som legat i blygdbenet har avtagit mer och gjort att jag blivit mer rörlig vilket varit enormt skönt. I början av veckan ringde jag min mamma och nästan jublade över hur skönt det var att vara ute att gå nu, givetvis korta sträckor. Jag vet inte vad det beror på dock, om det har att göra med att bebis flyttat sig från en nerv eller om hon luckrat upp allt som ska vara uppluckrat och klart för förlossningen.

Det är lite skrämmande att det är så kort tid kvar. Ibland glömmer jag tillock med bort att jag är gravid och tänker på allt jag ska göra - till jag inser att jag inte får göra mycket av det jag vill. Ibland känner jag mig bara tjock och klumpig och svär över att jag knappt kommer i några kläder längre, speciellt nu när bebis har det så trångt i magen och mest sträcker sig istället för att sparka, och det är nästan värre med en bebis som sträcker på sig i magen än en som sparkar. Stackars liten, jag skulle få klaustrofobi om jag levde som hon gjorde på en så pytteliten bostadsyta. Tur att hon inte vet bättre.

Alla påpekar nu att magen inte längre växer lika utmärkande och snabbt som tidigare veckor. Nu är det nog mest hon som växer och fettar på sig den sista tiden innan hon kommer ut.

Jag kan inte säga att jag gillar att vara gravid nu sista tiden då allt mest känns svullet och vätskefyllt. Men den som väntar på något så gott och jag får väl helt enkelt stå ut. Jag ska försöka njuta av dem här sista dagarna eller veckorna som återstår. Det är ju trots allt bara en gång som hon kommer bo i min mage. Sen kommer tiden springa förbi lika snabbt som den gjort med Kevin vilket skrämmer mig lite till...
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mli - Husägare & blivande mamma ♥:

Men tack detsamma bruden ;) Åh tänk när jag är i vecka 39, då är det NÄRA :)

Hittar ingenstans hur gammal du är? :)

2:a kommentar, skriven , av Mli - Husägare & blivande mamma ♥:

Okej, härligt :) Häftigt att du redan har en son som redan är så pass stor :)

Jaa, kommer ihåg tydligt då man stolt gick in i vecka 20, äntligen halvvägs.. det känns lite som igår ;)

3:e kommentar, skriven , av Peppbloggen:

Hejhopp! Vilka härliga bilder, lycka till med allt! :D

Hoppas du har haft en jättebra och mysig helg!

4:e kommentar, skriven , av Angélica:

Åh, nu är det nära! Gud vad jag började längta helt plötsligt men jag får passa på och njuta i minst 8 veckor till.
Du är jättefin med magen förresten :)

Svar: Ja NJUT om du kan, haha. Jag har haft alldeles för ont för att njuta de senaste månaderna. Men nu när smärtan börjar avta så känner jag mig stolt över att jag orkat bära alla extrakilon genom en tung graviditet :)
När är du beräknad? I februari?
Stor kram!
Denise

5:e kommentar, skriven , av Jennifer:

Hon måste ju fasiken snart komma för nå större kan du ju inte bli :D

Svar: Haha, jag kan tydligen det. Även fast jag känner mig som en uppblåst ballong för tillfället :P
Denise

6:e kommentar, skriven , av Wiilow [Foto Tankar Känslor]:

Vilka härliga foton. Magen är så fin och Kevin med.
Förstår att du trött på graviditeten nu. Men snart, snart kommer hon :)

Jag längtar även tills jag får se din lilla kicka.
Kram

Svar: Ja det hade faktiskt räckt med hälften av graviditetstiden ;P tjugo veckor hade varit alldeles lagom om du frågar mig. ;)
Vi längtar också, supermycket nu! <3
Kram!!
Denise

7:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

Ojoj! Det ser ut som att du ska explodera när som ^^, Kommer hon inte snaaart?? ;)

Svar: Ja det känns som att jag skulle kunna göra det med hjälp av en stubin bara, haha. Jag HOPPAS inte hon tänkt bosätta sig där inne för alltid. Men det är helt okej om hon går året ut... Men helst inte ändå ;)
Denise

8:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

På fredag var vår pluttskrutt beräknad ^^, Undrar hur stor jag själv hade varit om han legat kvar i magen tills nu ;D

Din blogg är den enda som jag hoppas INTE ska ha uppdaterat när jag kikar in ;D Väntar spänt jue!

Kommentera inlägget här :