Melodifestivalen.

publicerat i Vardag.;
Mina åsikter kring Melodifestivalen är ganska enkla.

När jag var liten så var Melodifestivalen under en kväll, vid ett tillfälle per år. Man ringde och röstade på den man gillade och den som fick flest röster vann och tävlade för landet i eurovision.
(Men det minns inte ni barn som föddes på 2000-talet).

Programmet moderniserades och blev ingen folkfest längre. För mig blev det ett fiasko - och sedan dess har jag inte kollat. Tror Carolas - fångad av en stormvind, fick bli mitt sista program (jag var då två vid det tillfället).

Nej skämt å sido.

Finns det inte några regler för hur länge en Festival får pågå. Haha.

Är det verkligen folk där ute som står ut med att se melodifestivalen alla gånger som det visas?
Och finns det verkligen människor som RINGER och röstar - eller röstar via SMS?
Slösa pengar på sånt svenskt skit menar jag.

Ka-ta-strof...

Någon mer än jag som faktist föredrar Minimello eller vad det heter?
(alltså det är Kevin som tycker om det programmet - inte jag, ehm!)


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madde / Mamma och blivande fröken:

Minimello är bäst :-D . Har inte ens kollat på vanliga i år.

Kommentera inlägget här :