När minnet tryter.

publicerat i Denise;
Det är konstigt, för jag minns ingenting knappt från tiden då jag var tillsammans med Kevins pappa.
Jag vet inte varför minnet tryter så enormt mycket. Kanske var det för att jag inte trivdes i vår situation, vårt förhållande eller vårat levnadssätt. Kanske för att åldersskillnaden visst betydde stor roll. Kanske för att jag var tonåring och skämdes över mitt val i livet.

Jag minns inte några lyckliga stunder. Inga minnesvärda stunder eller i allmänhet något som är värt att komma ihåg. Tre år har i huvudet blivit till en stor gröt och det minnesvärda är som bortblåst. Min mamma brukar påminna mig om saker jag sagt under vårt förhållande. Det visar tydligt att jag inte trivdes som det var. Men idag minns jag ingenting av det hon påmint mig om.

Desto mer minns jag nu dock.

Det är nog det här som folk menar med kärlek, att man ska minnas och ta tillvara på varje ögonblick tillsammans.
Mitt huvud bubblar av massa minnen när jag är tillsammans med Andreas. Vi kommer ha massa spännande och roligt att berätta för barnbarnen när vi blir gamla.
För första gången i mitt liv så känner jag att jag verkligen, verkligen vill bli gammal med någon.

♥♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ~ L I N N ~:

Hehe okej!

Jag kollar tv och läser bloggar :D

2:a kommentar, skriven , av Emilia:

sv; Det är jättegott!

3:e kommentar, skriven , av Annika:

Fin blogg :)

4:e kommentar, skriven , av Hanna:

Sv: visst är dom? :D

Kommentera inlägget här :