Paris baby.

publicerat i Minnen;
I sjuan kom vi på att vi i franskaklassen (vi var nio stycken vid start tror jag), skulle samla ihop pengar så att vi kunde dra till Paris tillsammans. Varje helg satte jag min mamma på att baka massa bullar och kakor och varje fredag ställde vi oss och sålde. Mot slutet när vi insåg att vi skulle kunna komma iväg (i nionde klass) så började vi sälja polkagrisklubbor också. Dom gick åt som smör i solsken nere vid Coop konsum, i centrum. Alla mammor och pappor ville ha dessa till sina barn. Och inte oss emot, då vi väldigt gärna ville komma iväg till Paris.

I slutet av maj skulle vi åka. Allt var fixat.
I början på maj fick jag veta att jag var gravid. Jag tog inga risker. Jag stannade kvar i sverige av "privata" skäl.
Och min dröm om att åka till paris, besöka eiffeltornet, lovren och triumfbågen, dricka vin, äta croassionts till frukost och öva på min spräckliga franska - blev en fortsatt dröm.



En dag, baby. En dag.

Kommentera inlägget här :