Vad har du gjort idag, Denise?

publicerat i Denise;
Ja den frågan ställer jag mig ofta.
Vad har jag egentligen gjort för nytta?

Jo, idag har jag:

- Handlat. Massa skräp och lite nytta.
- Läst en massa bloggar. (Nytta eller nöje..?)
- Stekt amerikanska pannkakor. (Stekte för få så jag blev utan)
- Vikt ihop hundratals kläder som jag tvättat. (Och lagt in det i respektive skåp och lådor)
- Samlat ihop kartonger och pressentpapper från Kevins födelsedag som vi ska elda upp ikväll. (Mys!)
- Sorterat tvätt då Andreas och jag ska tvätta våra egna kläder hädan efter* (Läs anledningen nedanför)


* Anledningen till detta är inte att vi blivit ovänner och ska göra slut. Utan anledningen är så enkel att min tvätt prioriteras bort då jag gärna ser till att familjen får sina kläder rena. Så nu ska Andreas tvätta sin tvätt och jag min, två gånger var i veckan ska man tvätta, minst. Tillsammans hjälps vi så klart till att tvätta barnens kläder och allmäna saker som handdukar, lakan os.v.

Både jag och Andreas hatar att hänga, vika och tvätta - så då är det extra skönt att vi tar hand om vårat eget.

Tvättar man inte ... då får man inte rena kläder, simpelt!

Me like, hihi.



Tur att Kevin gillar att tvätta i alla fall.
(2010, tvättstugan i källaren från vår andra lägenhet när vi bodde ensamma)

Kommentera inlägget här :