Det går något på mig.

publicerat i Denise;
Jag dör!

Det kliar på hela min kropp. Efter en skogspromenad i hopp om att finna fler kantareller (vi fann faktiskt två, hurra!) med Nettan, (http://nettanshemmahos.blogspot.se) och en promenad över ängar och nässelsnår (kan inte minnas att det såg ut så i våras när jag var där), så har jag nu plockat bort och stekt två söta fästingar. Tack och lov så hade dem inte hunnit suga sig fast helt.
 
Även om det blev en nitlott på svampen så fick vi en skön promenad, på säkert några kilometer i skogsterräng, lite bergsklättring och naturligt frisk luft fri från avgaser. Nu är jag trött, även om jag inte gjort så mycket idag så orkar jag inte med att påbörja något heller.
 
Andreas jobbar fortfarande men bör komma hem snart. I morgon blir det att fira gubben med tårta och ljus, typ - då han fyller 29. Massa mys ska vi ha, har jag bestämt.

Nu ska jag ställa mig framför en spegel och syna min rygg noga, då jag är helt bergsäker på att något äckligt kryper på den just precis nu.

Taggar: Fästing, Födelsedag, Promenad, Svamp;

Kommentera inlägget här :