Nu var det länge sedan...

publicerat i
... som jag skrev om min ögoninflammation. Och jag tänkte, why not. Jag har inte så mycket roligt att berätta ändå.

Den är lite bättre sedan samma dag då jag fick den. Men inte mycket. Idag har jag tvättat ögonen två gånger med tvål och vatten och just nu känns mina ögon lagom uttorkade. Tänk er att ni badar i några timmar med öppna ögon i en klorpool. Det är ungefär så röda, och så svidande mina ögon känns nu. Och inte nog med det, det rinner tårar ur ögonen all the time i vaket tillstånd.

Igår mötte jag min bästa väns mamma utanför ett café. Hon tittade lite suspekt på mig, så jag kände mig skyldig att berätta att det var ögoninflammation jag hade. Hon utbrister:
"Ja, du såg lite gråtfärdig ut, men då vet jag."

Japp, folk tror jag är ute för mig själv och gråter. Tihi.
Bara att se lite extra ledsen ut helt enkelt.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :