Lite mer snack om mat.

publicerat i Denise;
Idag har vi redan hunnit med en hel del.

I morse ringde jag och sa att Kevin fick vara ledig. Mest för att vi nu i några dagar varit ute efter ett regnställ eller regnkappa och gummistövlar åt honom, men de säsongsbetonade kläderna verkade vara slut över allt. Nu är det tydligen bara shorts och T-shirt som gäller, även i regniga perioder...

Så idag mötte vi upp mormor som gick med oss till två "lågprisbutiker" - lite som Ö&B nere i centrum, och där fanns allt vi sökte. Tillock med en overall i galon. Så himla bra. Så vi köpte på oss en storlek för nu och en för nästa år, plus ett par för stora gummistövlar. Men hellre en storlek för stora än en storlek för små. Tänk, nu skiljer det endast fyra storlekar i skor mellan mig och Kevin, hur sjukt är inte det... med tanke på att ungen är sex.

Efter shoppingrundan så gick vi ner på rökeriet. Där dom röker fisk och skaldjur för att köpa hem oss lite lunch. Kevin valde supermycket stekt strömming som han för tillfället sitter och äter på ute i vardagsrummet, själv tog jag en skaldjurspaj till mig och en västerbottenpaj till Andreas. Så galet gott vill jag lova. Så nu är man så där skapligt mätt igen.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A L I C I A - aliciaalinnea:

Svar; Tack! :D

Allt bra?

Kommentera inlägget här :