Nutella.

publicerat i Denise;
Mindes en sak nyss från när jag var barn, appropå nutella (som jag skrev om i ett tidigare inlägg).

När jag var liten sov jag ofta över hos min kompis - (Ni ser bild på henne lite längre ner). Hon var ofta i Tyskland på somrarna då hennes pappa och viss släkt bodde där och jag minns att hon alltid hade Nutella med sig när hon kom hem från Tyskland. Första gången jag åt detta så var det hemma hos henne, jag kanske var sju, åtta år gamal och mindes att jag kände att det var en sån lyxvara. Det var lyxigt att ha choklad på den rostade smörgåsen.

Idag hittar man Nutella i varenda affär man besöker, och lyx-känslan har dragit över och blivit till en vana. Men när jag var liten så fanns det inte på världskartan att man skulle ha chokladkräm på smörgåsen. Så det kändes alltid busigt att äta det, trots att jag fick det för hennes mamma.

Den smaken som jag kände, första gången som jag åt Nutella, den smaken kommer aldrig mer komma tillbaka.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bea:

sv: tack så jättemycket:)

Kommentera inlägget här :