Alla bär på en dold dröm.

publicerat i Denise;
Vad är din högsta önskan eller din stora dröm som får dig att driva vidare och att orka komma upp på morgonen?

Det kanske låter som en kyscha, vad vet jag. Som förälder hamnar ens egna planer och drömmar lite i skym undan. Men min högsta önskan idag är att Kevin ska bli en förnuftig kille. Att han ska minnas sin barndom som något bra. Att han inte ska minnas oss som passiva föräldrar utan istället att vi var väldigt aktiva och att han kan minnas att vi gjorde spännande och roliga saker tillsammans.

Jag fruktar den dagen som han säger att han har hittat en tjej han vill flytta ihop med. Om han gör det så hoppas jag att vi förblir bästa vänner och behåller den täta kontakt vi har idag, och att det är mig han ringer till för att få råd. Tänk den dagen han blir så pass självstädig att han inte är i samma behov av mig längre. Jag får ångest av bara tanken, och ni som tänker "men det är minst nio år till den dagen" - då har ni ingen aning om hur fort åren går.

Det känns nämligen som Kevin kom in i mitt liv igår.
Det känns som jag inte har varit något annat än mamma i mitt liv.
Det finns ett före och ett efter - ett liv innan man blev mamma och ett liv efter.


Livet före var helt meningslöst mot hur det är nu.




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maja | Ssuperfoto:

svar; Åh tack så mycket! :)

2:a kommentar, skriven , av Linn ♥:

Sv: tack detsamma, ha en bra dag! :)

3:e kommentar, skriven , av ALICE♥:

sv: Tack, ha en bra tisdag på dig!:)

fin blogg!:D

4:e kommentar, skriven , av Fanny:

Ingen konstig dröm :) och vem bryr sig om att det är en klyscha! Det är naturligt att vilja sånt för sina barn.



Min dröm ... är något mer! :) Bästa sättet att förklara det är att jag hoppas att livet ska vara något mer än vad det är och att idag kanske är dagen då allt ändras.

5:e kommentar, skriven , av beatrice - mamma till William:

Även att jag inte har varit mamma lika länge som du så känner jag precis samma sak!

Vad gjorde man innan man hade sitt underbara barn liksom?

6:e kommentar, skriven , av denise:

tycker du är grym som är 22 år och har en son på 6 år! en stark och bra mamma! har alltid velat vara en ung mamma. och du visar att man kan vara en bra mamma även vid sån ung ålder! inspiration är vad du är. fortsätt vara det :)

7:e kommentar, skriven , av Tova:

Härlig blogg!



Tycker det är strongt gjort av dig att vara en såpass bra förebild och bra mamma. Jag ser upp till dig trots min ringa ålder. Hoppas att det fortsätter på denna glada stig.



:)

8:e kommentar, skriven , av linnéa:

gud så fina ni är du och din soooon!

helt craazy

Kommentera inlägget här :