Bonne nuit cher enfant.

publicerat i Denise;
Dans tes langes blancs..

Press play.



När Kevin låg i magen så lyssnade jag alltid på den här låten. Den här och Jo-anna says gick på repeat under tjugohundrafem och tjugohundrasex. Och varje gång Kevin var ledsen som nyfödd och liten kotte så satte jag på låtarna som direkt lugnade ner honom. Det är så himla häftigt barnen verkligen hör i magen. Jag är helt bombsäker på att han kände sig trygg med musiken han var van vid att höra.

När jag kom hem från BB och var otröstlig så satte min pappa på Did I tell you, med Jerry Williams - och lika så jag tysntade direkt till hans ljuva stämma. Idag har jag en extrem kärlek till den låten och klassar den helt klart som en av mina absoluta favoritlåtar.

Jag är uppvuxen med Jerry Williams och tillsammans med min pappa så brukade vi bugga i köket. Fram till jag var tolv och blev en cool tjej så klart. Haha. Nej men jag saknar min och min pappas dans-stunder vi brukade ha till den låten. Dessvärre är min pappa sjuk och okapabel till att dansa idag då han opererat armarna. Men en dag i framtiden ska jag bjuda upp min pappa igen och visa honom mina dansskills.

En dag pappa, en dag.


Did i tell you that I love you? Did i tell you that I need you so?
Did i tell you that the sun shines - wherever you go.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av J O S S A N - Mitt liv som 11-åring:

sv; Tack , va glad jag blir!

2:a kommentar, skriven , av Annika:

SV: tack :)

3:e kommentar, skriven , av Hanna Håkansson [ Foto ]:

okej härligt att hör :D

haha så de kan va :D

4:e kommentar, skriven , av Daniel:

SV: Haha tyvärr så är det inte min xD Eller vår xD

Jag får nöja mig med en bmw:(

5:e kommentar, skriven , av Daniel:

SV: Haha ne det är det väl inte. Men det är så många som har en BMW så det blir så tråkigt! men jag ska följa med på bilträffar i sommar och fota. Både bilar och vimmelbilder;) Så det kommer nog bli lite roligt;)

Hihi vad glad att du inte har en volvo från 90-talet! Då snackar vi svensson xD

6:e kommentar, skriven , av Anonym:

HIhi har 2st zebra koppar

7:e kommentar, skriven , av Carruu:

tack så mycket, det hoppas jag också! =)

8:e kommentar, skriven , av Daniel:

SV: Mm;) Hihi jaså var du inte sugen på den? Det behövs väl en extra bil så man kan dra den fram xD

Hihi eller så skulle ni bara ha skrattat och fråga om dom mena allvar xD

9:e kommentar, skriven , av elin:

tack!

10:e kommentar, skriven , av emma:

sv. fast vi har ingen skomakare här :( jättedåligt.. men det var väl inte tillräckligt många som behövde det..

11:e kommentar, skriven , av nea~:

Sv: Hahah ja jo det känns så med för mig.. har tagit sönder säkert 3 datorer och 5 mobiler osv.. ska inte ha något med det och göra men man kan inte låta bli, allt är ju tekniskt nu för tiden ;))

hihi kram!

12:e kommentar, skriven , av E M M E L L Y:

sv: Hehe tack så mycket =)

13:e kommentar, skriven , av Tilde [ FOTO & DESIGN ]:

Nice låt!

Följas vi bloglovin?

Kram!

14:e kommentar, skriven , av t:

fin blogg! :D

15:e kommentar, skriven , av julia korecic:

Snälla gör mig världens tjänst!! Gå in och rösta på min vackra vänn till sweden models, skulle vara så uppskattat och tar bara sådär 20 sec. TACK på förhand!

16:e kommentar, skriven , av Mathilda :):

Svar - Ja, visst är den! Är sen i sommras nere vid stranden :)

17:e kommentar, skriven , av Alva:

Aa, eller hur! :)

18:e kommentar, skriven , av Maria:

sv: ja det var jättegott! :)

19:e kommentar, skriven , av Tommy:

Sv: Ja verkligen snap!

20:e kommentar, skriven , av emilia:

låter härligt!

21:e kommentar, skriven , av Michelle MK:

vad gullig du är!



Har du sett videon om Joseph Kony och hans kidnappande av barn? Läs mer på min blogg, skickade med länken. Tycker att det känns viktigt att sprida budskapet vidare! Kram på dig :)

HJÄLP TILL ATT UPPMÄRKSAMMA:



http://creamk.blogg.se/2012/march/stop-kony-2012.html#comment



VIKTIGT!

Kommentera inlägget här :