Den lånade timmen.

publicerat i Vardag.;
Ding dong, ding dong, ding dong.

Så låter grannens klocka från artonhundrakallt när den slår sju. Den står mot vår vardagsrumsvägg så ibland hörs den igenom tv:n som vi sitter och kollar på. Deras hemtelefon ska vi inte snacka om. Den låter, högt! Haha.

Kevin och jag ska snart dra iväg till dagis. Han har cyklat nu några veckor i rad och han har fortfarande inte lärt sig bromsa säkert. Men det kommer nog snart. Cykeln är ju ändå för stor för honom... men bara lite.

Igår gick jag och Kevin och la oss vid sju, kollade på en film och slocknade vid åtta. Andreas var uppe och jobbade från åtta till strax efter midnatt, så det passade att somna supertidigt. Är det någon av er som känner av den där extra timmen som vi fått dra fram igen nu när sommaren kommit? Jag är helt förstörd. Bara tanken på att klockan egentligen är sex får mig att vilja krypa ner i sängen igen, håller ni inte med?

Nu ska jag borsta till mitt ugglebo till hår och sen ska vi röra oss med cykeln till dagis.

Kommentera inlägget här :