Det här med förebilder.

publicerat i Denise;
I början av årets säsong så kollade jag på Big brother. Jag fick en inblick i att några av deltagarna var föräldrar till ett eller flera barn. Vad är det som händer när man slängs in i ett hus med ett antal människor man inte känner? Efter bara några timmar så började endel kvinnor i huset att dansa poledance. Exakt vad hände där liksom?

Glömde de bort att dom hade barn?

När man har barn så får man tänka på framtiden lite. Det har man skyldighet till som förälder att göra. Oavsett om du är med i en dokusåpa eller i en dokumentär så får man tänka på hur framtiden kan te sig och om det är bra publicitet för dig OCH din familj. Hur skulle det se ut om din mamma fläkte med benen framför miljontals tittare, krälade på bordet eller hånglade upp första bästa kille i direktsänd tv?

Nej, vi har ett ansvar. Både till oss själva och till våra barn, och till andras barn också för den delen. Har man valt att skaffa barn så har man valt att ta ett ansvar - att vara förebilder. Vilka tankar tror ni barnet får som ser sin mamma göra alla möjliga cirkuskonster? För tro mig, barnet kommer få reda på exakt vad som inträffat, barnet kommer antingen att skämmas eller göra exakt som du.

Då har man inget val än att gilla läget.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna-Karin:

Håller helt med dig!!

Hoppas att du får en bra helg!

2:a kommentar, skriven , av Anna-Karin:

Ja men precis. Helt galet att man ens går in i huset om man har barn..



Kram på dig!

3:e kommentar, skriven , av therese:

I agree, det är helt sjukt att man kan göra så. Utan att skämmas dessutom! Förstår inte hur en del människor är funtade. Att man äns kan lämna sitt 1åriga barn hemma medan man drar iväg i 100 dagar? Jaja alla är vi olika ;)

4:e kommentar, skriven , av Sara:

Ja visst är hon, en liten ängel :) Ha en strålande fredag och njut en massa ute i de fina vädret :)

5:e kommentar, skriven , av Sara:

sv; Jaa, det var det! :D

6:e kommentar, skriven , av Mette:

Bara om man går in i BB huset och har barn så undrar jag hur man tänker. 100 dagar utan sina barn...

7:e kommentar, skriven , av Victoria - Foto och Vardagen:

håller med dig !

Vad gör du när du är ledsen ?

Hoppas du får en underbar dag !

8:e kommentar, skriven , av Fanny:

Helt rätt ! Känner mig lycklig över att min mamma aldrig skulle göra något sådant. Pinsamt som fan hade det varit :s Hade aldrig kunnat se henne i ögonen liksom!

9:e kommentar, skriven , av Linnea <3:

Sv; tack ;)



P.S ,,, Fin blogg :D

10:e kommentar, skriven , av Nicole:

Hejsan! Jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig med en sak, klicka på länken till min blogg längst ner i komentaren och läs inlägget, det skulle vara guldvärt.

ps: Fin blogg.

MVH Nicole

http://lillanikkii.blogg.se/2012/march/microringar-vs-keratinvax.html

11:e kommentar, skriven , av Sara:

Jätte fin blogg, kram!

12:e kommentar, skriven , av A D E L I N A:

sv: tack det blev jag också :D

13:e kommentar, skriven , av Madde / Mamma och blivande fröken:

Håller med, skaffar man barn kommer man alltid i andra hand och alla val man gör måste man tänka till noga innan. Dock tror jag många av dem som medverkar i sånt här har svårigheter eller hur man ska säga. De kan inte sätta gränser eller förstår när saker gått för långt, inget försvar men jag tror de kan vara så. De lever i "nuet" eller hur man ska säga utan att fatta att "nuet" en dag kommer ikapp dem.

14:e kommentar, skriven , av Henrik Stigell:

Håller helt och hållet med dig, när man skaffat barn får man inse att allt man gör påverkar ditt barn på ett eller annat sätt, positivt som negativt.

15:e kommentar, skriven , av KATEIE - PRO ANA ME:

DINA 3 FAVORIT LÅTAR ????

16:e kommentar, skriven , av Linda ♥:

Sv; Du har så otroligt rätt i det. Man måste ta tillvara på den tiden barnen verkligen är barn och ge dom den tiden att få vara barn också. Känns bra att det är någon som skriver och tar upp det för det är verkligen så många som glömmer av det. Jobbar för mycket och gör massa andra saker istället eller är för stressade helt enkelt!



Föräldrarna är ju ens förebilder på något sätt.

17:e kommentar, skriven , av Caroline:

Hejsan allt bra? ♥



Kolla gärna min blogg? :)

18:e kommentar, skriven , av Denise 22 - mamma till Kevin 6:

Henrik Stigell:

Finner ingenstans hur man kan kommentera på din blogg, så jag kommenterar här och hoppas på att du läser här igen :)



Kunde inte ha sagt det bättre själv. Barn är så otroligt lättpåverkade, och dom gör inte som du vill att dom ska göra - barn gör som du gör! :)



kram!

19:e kommentar, skriven , av Tilda:

Fin blogg!

Kommentera inlägget här :