En dröm om tänder.

publicerat i Denise;
Jag har blivit jättenojig med mina tänder. Jag har lätt att få tandsten vilket i framtiden med all säkerhet kommer orsaka tandlossning (förhoppninsvis efter femtioårsåldern). Och efter fem (nästan sex) års behandling med tandställning så känns det inte så aktuellt att snart behöva tappa mina tänder. Tre till fyra gånger per år går jag hos en tandhygenist som skrapar bort min tandsten med hjälp av en ny ultraljudsteknik. Och idag borstar jag mina tänder minst tre gånger per dag.

Hur som helst. I natt drömde jag att jag tappade tråden som sitter bakom tänderna efter man fått en tandställning-behandling (för er som inte vet det så är det tråden som håller tänderna på plats då de gärna vill dra sig tillbaka till det ursprung de satt i innan). Den tråden var borta hur som helst och mina tänder gick under en natt tillbaka till sitt ursprungsläge, vilket såg helt fucked up ut. Alla tänderna var snea och gjorde superont, och när jag vaknade hade jag en sån otrolig ångest att jag länge stod och betraktade mina tänder i badrumsspegeln. Givetvis var det ingen tand som hade råkat illa ut, och ingen som hade vridigt sig.

Jag gnisslar tänderna när jag sover, så att drömmen blev så verklig och att tänderna verkligen gjorde ont i drömmen har nog med mitt behov av att gnissla att göra. Måste-sluta-upp-med-den-dåliga-vanan!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av naliie:

omg du skojjar med mig!! jag drömde exakt samma dröm för några dagar sen bara, och mina tänder hade flyttas och jag såg förjävlig ut i käften, men tur att det va en dröm :p

Kommentera inlägget här :