En samling feel good - filmer.

publicerat i Filmer/serier;
Efter att ha sett vissa filmer så kan jag bli otroligt deprimerad. Mest för att filmen kanske inte slutade riktigt som jag ville eller för att det helt enkelt var en otroligt sorglig film.

Därför tänkte jag samla några av mina favorit-feel-good-filmer som man kan se om och om igen utan att bli deprimerad.

Först ut är:
I rymden finns inga känslor - Så grymt bra för att vara svensk!
Big fish - jag har enormt svårt för brittiska filmer, men den här är grym.
Oceans-filmerna - Enormt bra.
Cinema Paradiso - Jag älskar den filmen.
Sunes Sommar - Kan man tröttna på den filmen?
Pretty Woman - Säger inget mer än, Julia Roberts ♥.
Dum & dummare - Älskar egentligen alla filmer med Jim Carrey.
Jag håller på flodhästarna - Bud Spencer ♥
Alla älskar Alice - var en av mina favoriter i tonåren.
Up - Så grym film. Vem blir inte glad av animerade filmer?
Little miss sunshine - Kärlek till den här filmen.
ET - svårt att inte älska den. (första filmen jag grät till när jag var liten)
Poppers Pingviner - Både jag och Kevin kiknar av skratt.
Julie & Julia - allt som har med mat att göra kan inte bli fel.

Om ni vill fortsätta vara glada efter att ha sett en film, då ska ni se någon av dessa.
Love it!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av J O S S A N - Mitt liv som 11-åring:

sv; <3

2:a kommentar, skriven , av fanny jönsson:

sv; Jorå det är bra, själv ? :)

3:e kommentar, skriven , av fanny jönsson:

sv; härligt :)

blir lite plugg, själv?

kram !

4:e kommentar, skriven , av Nattaly:

Det lilla som finns kvar av kvällen blir till att ta en dusch, äta lite och slappa framför tv:n :) Själv då? Kram

5:e kommentar, skriven , av Karolina:

Haha bra, låter skönt att du får sova ;D



Allt är bra här med! :)



Jag älskade också filmen, känner några killar som blivit adopterade av en familjebekant just från samma ställe i Uganda. Pratade med en av dem nyss och han sade att han alltid har varit rädd för denna Kony så långt han kan minnas, men att han verkligen tror att nu när människor runtom i världen får ögonen öppna genom denna video så kommer det att bli ett slut på allt. Jätte rörande video faktiskt, satt och smågrät för mig själv, men nu kan man inte annat än hoppas att så många som möjligt vill hjälpa till för att få ett slut på detta :)

6:e kommentar, skriven , av Cornelia:

Åh vad kul med lite tips, har sett ungefär hälfen, många bra! :) Har du sett bridesmaids? SÅ BRA!!



SV: TACK själv :)

7:e kommentar, skriven , av Rozi:

Bloglovin byte? :)

8:e kommentar, skriven , av nea~:

SV: Jag har fotat sedan 2009 då jag fick egen digital kamera :) ett halvår (våren 2010) senare fick jag egen systemkamera och har fotat sedan dess :)

Älskar att fota, så otroligt att fånga ett leende eller en känsla på bild :)

Kram <3

9:e kommentar, skriven , av MIRA:

Älskar filmen "up" , så himla härlig! :)

10:e kommentar, skriven , av Maria - mamma till Liam ☆:

bra filmer du tipsat om!



sv; ja sovrummet tänkte jag också :)

11:e kommentar, skriven , av Lina:

SVAR; Skolan, och kanske något kul med kpmpisar i helgen, hoppas din vecka blir bra :)

vad händer i helgen för dig så?? :)

ha det bra, :)

12:e kommentar, skriven , av Karolina:

Exakt! Får bara hoppas på det bästa och hoppas på att människorna har tillräckligt hjärta för att hjälpa till! I alla fall kändisar som har pengar att hjälpa med.. :) Gud vilken lättnad barnen måste ha i Uganda när de fått hjälp nu.

13:e kommentar, skriven , av Rozi:

Sv; Tack, har lagt till dig med nu! :)

14:e kommentar, skriven , av nea~:

SV : Åh hihi, blev helt plötsligt helt galet glad nu, av din fina kommentar!!

tack så mycket!!

Man får hoppas på det bästa!:)

Stor bamsekram!!

15:e kommentar, skriven , av Alma:

Har du några bra filmtips som handlar om ungdomar? :) Skriv dom gärna som kommentar på min blogg, och om du vill också på din blogg.! Men hur har dagen varit?



kram Alma!

16:e kommentar, skriven , av fanny jönsson:

sv; Okej, skönt :)

17:e kommentar, skriven , av Karolina:

Ja precis! :)

18:e kommentar, skriven , av Nattaly:

Sv: Jaha, men det är ju inte så långt kvar då ju :)

19:e kommentar, skriven , av KeyYo- skall tas med en nypa salt!:

TÄVLA OM ETT SMYCKESSTÄLL VÄRDE 249:-!!!!! :D

http://keyyo.blogg.se/

20:e kommentar, skriven , av MIRA:

- Å tack så hemskt mycket fina du :)

21:e kommentar, skriven , av Lotta:

Sv: Förlåt för sent svar men tack för tipset! När jag tänker efter så hade jag nog druckit väldigt dåligt med vatten så det kan faktiskt berott på det :) Kram

22:e kommentar, skriven , av Julia:

Hejsan!

Kolla gärna in på min och min kompis blogg!

Kram

23:e kommentar, skriven , av Wilma Davidsson:

sv:tack detsamma!:)

24:e kommentar, skriven , av Julia:

sv: Tack va gulligt! :)

25:e kommentar, skriven , av eeelin:

Hej,Allt bra med dig? :)

26:e kommentar, skriven , av ANGELICA.BLOGG.SE ♥ ALLTID TÄVLINGAR!:

I rymden finns inga känslor är så himla braa :D

27:e kommentar, skriven , av Emmy (whitesnowman):

sv;

Tacktack ;);)



Ha en fortsatt bra kväll!

28:e kommentar, skriven , av Beatrice Jakobsson (foto):

sv: tack så mycket gumman! :)

29:e kommentar, skriven , av nadine:

taaaack :)

30:e kommentar, skriven , av maria:

Hej ! Om du fick åka på en weekend någonstans , vart skulle du åka då ???



Kram Maria

31:e kommentar, skriven , av malinfager:

taack!!

32:e kommentar, skriven , av Eva Fatima:



Sv: Ja, kärleken är oändligt stor :-)

33:e kommentar, skriven , av WILMA - foto, stil & personligt:

Verkligen!

34:e kommentar, skriven , av Nora O:

Tack sp mycket, och detsamma! Det är bara bra med mig, hur är det själv då? =)

35:e kommentar, skriven , av I:

Om du gillar "I rymden finns inga känslor" rekommenderar jag: "Himlen är oskyligt blå". Kanske ingen feel good-film direkt. Men Bill Skarsgård är ypperlig i huvudroll, tycker jag. Och filmen är inte så typiskt svensk-svensk. Tempot är liksom ett annat.

36:e kommentar, skriven , av Cornelia:

SV: Haha ja men samma här! Man kommer ihåg lite grann från vissa filmer men man kan inte komma på vad de heter! haha .. kram!

37:e kommentar, skriven , av I:

Mm, jag gillar som sagt också den. Men vidhåller nog att Bill Skarsgård faktiskt är den som lyckats bäst med sina roller av Skarsgårdbröderna! Fast det kanske är för att man inte kan låta bli att tänka på dåliga filmer som de andra varit med i: som Hundtricket och Babylonsjukan.

38:e kommentar, skriven , av v:

dum & dummare<3

39:e kommentar, skriven , av Erika - Mamma Till Tino:

Ett bra urval av bra filmer :)

Hoppas att allt är bra med er

Kommentera inlägget här :