Ett enkelt T-A-C-K.

publicerat i Värt att tänka på.;
För ovanlighetens skull har jag legat och grubblat i natt igen.

Den här gången har jag tänkt på hur vi svenskar beter oss när vi får en komplimang. Tänk er att en kompis kommer på besök, du bär en ny blus som framhäver din ögonfärg och din vän påpekar hur fin den är på dig och att den verkligen passar dig. Hur kontrar vi det? Jo medelsvensson kontrar det genom att säga "Äsch, den här trasan hittade jag på REAN i höstas".

Men det var inte riktigt det din kompis ville höra.
Det hade faktiskt räckt med ett tack.

Eller om samma händelse sker igen med annan utgånspunkt. Din kompis kommenterar din tröja och din kontring blir "Men du då, du har ju mycket snyggare tröja än mig".

WTF!
Säg tack! Tack, tack, tack.

Fyra enkla bokstäver som får din kompis att känna sig nöjd över att hon gett dig en fin komplimang,
och nästa gång kan du tänka på att ge din vän en söt komplimang istället.


Mina tack till er:
Tack för att så många läser min blogg och kommenterar alla roliga /udda ämnen jag skriver om.
Tack för alla fina komplimanger om hur söt min son ser ut.
Tack för att ni står ut med mitt eviga tjat och gnat.
Tack för att ni ger mig tips och råd på hur min blogg ska bli bättre.
Tack för att ni finns - utan er hade det känts ganska värdelöst att skriva!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av LILITH - Borderline & mamma:

Jag har skitsvårt att bara säga "tack" och inte vifta undan det.

2:a kommentar, skriven , av Therese - Mamma till Alfons:

Sv:

Tack! Det va rart sagt :)

Måste säga att din son är ett riktigt charmtroll! Har glott på din blogg en stund nu :)

3:e kommentar, skriven , av Isabelle-Ung mamma:

SÅ bra!! :D

4:e kommentar, skriven , av Awezan:

Där hade du rätt faktist!

Mig räcker det med 'Tack så mycket! :D

Hoppas du får en fin dag, puss på dig! :-*

5:e kommentar, skriven , av Addie Hero:

Tjaaaa!

Fin blogg (:

Titta gärna förbi på min om du har lust!

http://addiehero.blogg.se

Massa tips - inspiration - hårfärger - outfits - stil - gif's - shopping osv :)

Ha en asbra dag, puss!

6:e kommentar, skriven , av Tova:

Jag har väldigt lätt att tacka för komplimanger eller dylikt.



Kul att du uppskattar mitt inlägg. Har ju en lite speciell blogg och skriver på ett lite speciellt sätt. Av vissa är det omtyckt och av andra lite mindre. Och vissa tycker att det ibland är oroande av det jag skriver, är ju endast 16 (snart 16) och skriver som jag gör. Men jag tackar för uppskattning.



STOR kram!

7:e kommentar, skriven , av Maria - mamma till Liam ☆:

intressant det du skriver!



ja precis väldigt viktigt att få chans att sakna varandra :)

8:e kommentar, skriven , av Annika:

Ett riktigt bra skrivet inlägg. Det är så som du skriver... Tack kommer man långt med och inte massa bortförklaringar eller mjäkanden!

9:e kommentar, skriven , av claudia-13 år gammal:

vad har du för planer till helgen då?:D

10:e kommentar, skriven , av maria:

åååh jag har jätte svårt att säga tack, men det är för att jag har sjukt svårt att ta komplimanger, över nätet är det inte några problem men i verkligheten har jag jätte svårt att fixa detta.

Arbetar dock på det ;)

11:e kommentar, skriven , av therese:

WORD! Kunde inte ha lagt fram det bättre själv.

Och jag vill tacka dig för en exremt underhållande blogg. Fastnade direkt vill jag lova. Rakt och ärligt. Så fruktansvärt underhållande. You go girl.

Ha en fortsatt trevlig dag! :)

12:e kommentar, skriven , av Valeria- En mamma av den udda typen!:

Jag håller helt klart med på denna front!! Ett tack är ju inte så mycket begärt! :)

13:e kommentar, skriven , av aLva:

Tack själv; för en fin blogg och alla bra tips! :D

14:e kommentar, skriven , av Stephaniesmat:

vilken fin o mysig blogg du har :)

Kommentera inlägget här :