Frågor från frågestunden.

publicerat i Denise;
Jag är nyfiken på när du fyller..
Är du 89 lr 90 ?
Jag föddes år 1989. Så jag fyller 23 i sommar.

Vad heter din sons far?
(om du vill berätta det)
Sonens far heter Ronnie. Men han kommer inte nämnas med namn här i bloggen, annat än nu.

Vart fick du namnet Kevin ifrån? Släktrelaterad ellr bara något som föll dig på?
Hade jag fått välja så hade Kevin hetat Charlie. Det blev ett naturligt namn när han låg i magen.
Men Kevins pappa ville inte att han skulle ha det namnet utan han valde Kevin istället, och ja -
det blev väl en Kevin tillslut. Barnen växer faktiskt in i sina namn, varesig man tror det eller ej.



Hur reagerade folk på att du var så ung när du blev gravid?
Mina föräldrar blev givetvis chockade. Hur ska man reagera när ens femtonåriga dotter kommer
och berättar en "nyhet" som ska förändra, inte bara min framtid utan även deras.
Men dom tog det lugnt och accepterade det faktum att jag var gravid.
Vissa av mina vänner blev chockade, och vissa blev glada. Jag förstår idag att många tog avstånd.
Men det var tufft att stå ensam då - när man var så ung och hade ett livsviktigt beslut att ta,
samt behövde mer stöd - än någonsin tidigare.

Jag var tidigt gånget när denna bilden togs.
Det var någon timma innan balen i 9:an.

Vad sa dom när du valde att behålla barnet?
Min syster är den enda som på något sätt reagerat negativt. Hon valde att säga upp kontakten med mig - och det skulle ta oss flera år innan vi fick någon form av kontakt igen. Först när Kevin fyllt tre träffade hon honom första gången. Min syster, som har fyra barn själv - hade sagt att Kevin var utvecklingsstörd till sina barn, då ingen ung förälder kan få ett "normalt" barn. Så första gången mina syskonbarn träffade Kevin berättade dem att han såg helt normal ut, och jag fattade inte alls vad dem menade. Idag har vi sån ytterst liten kontakt - och jag känner att jag inte är i behov av det heller. Hon är ingen syster för mig längre.


Vilken är din favorit affär?
Svår fråga. Jag handlar aldrig speciella saker annat än mat och leksaker. Men sist jag handlade på ett pressentkort så var det på Lindex. Så jag får väl säga det?
Annars är jag stamkund på Röda korset - då vi bor grannar med dem, haha. Så där brukar jag fynda både kläder, böcker och leksaker. Och så får man chansen att bidra några kronor till en (förhoppningsvis) bättre värld för någon utsatt stackare.

Vill du ha fler barn?
Gud, jag vill ha massa barn. Jättemånga. Men just nu känns det inte som rätt tid.
Eller - det är aldrig rätt tid egentligen. Man får väl anpassa livet efter det nya livet helt enkelt.
Så - ja. Jag vill ha fler barn.

Vad sa dina föräldrar, vänner och släktingar om att du dejtade en kille som var tolv år äldre, när du bara var femton år?
Vad ska dom säga? Vissa hade givetvis extrema åsikter om åldersskillnaden. Min syster, som jag nämt om tidigare varnade mig för vissa saker som bör cencureras i den här bloggen. Som att mannens penis krymper efter trettio. Men som sagt, den kvinnan är speciell alltså. Mina föräldrar hade väl också åsikter som bör cencureras. Men dom sa aldrig de dom kände och tyckte under tiden som jag levde tillsammans med Kevins pappa, utan först när vi bröt upp.


Mitt största stöd under hela tiden
har varit mina två söta, underbara föräldrar.



Var du inte lite för ung när du födde Kevin?
Om man ska gå tillbaka på Svensk historia och Svensk fakta så födde jag barn precis i rätt tidpunkt. Kroppen återhämtar sig väl och tillock med min barnmorska sa att jag hade alla förutsättningar i världen för att bli helt återställd efter graviditeten. Men efter egna erfarenheter och om jag ska råda andra till att bli gravida, så skulle jag råda dem att vänta i alla fall till gymnasiet är avslutat.

Vad tyckte dina föräldrar om att du var gravid vid 16 åldern?
Tro't eller ej. Men det skiljer 22 år mellan mig och min storesyster. Detta beror på att min mamma var femton när hon fick barn, och min pappa var också en ung sparvel när han fick min andra syster. Så vad kunde dom säga, dom kunde inte göra så mycket annat än att lyckoönska mig och hoppades på att jag skulle ta mitt ansvar. (Min mamma var nog mest orolig över hur jag skulle klara av Kevin när jag inte klarat av att ta hand om mina hamstrar tio år tidigare, tihi)...

Vad gillar du att göra förutom att vara med din son?
Det är så svårt att säga. Allt jag gör har jag Kevin med mig på. Men det jag gör ensam är väl att blogga (skriva onödigt trams), fotografera (även om han är mitt bästa motiv), och att läsa böcker. Jag gillar även att laga mat. Men ser det inte som någonting jag gillar på det sättet - jag ser det mer som ett måste nu för tiden, haha!



Gillar du Justin Bieber?

Justin vem? Ärligt talat så har jag ingen direkt åsikt om honom. Vad jag förstått så är han väldigt aktiv, musikmässigt och delar sin stora framgång med sina fans?! Men ärligt, nej. Jag har ingen direkt dragning till honom.

Vilken är din favoriträtt?
Oj, jag är allätare. Ena dagen gillar jag blodpudding mest av allt - andra dagen spagetti och köttfärssås. Så jag har ingen direkt favoritmat. Någonting jag däremot skulle vilja äta oftare är tacopaj. Så mumsigt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ninni:

sv. tackar =)

Både Kevin och Charlie är mycket fina namn =) Och som du säger så växer dem in i sina namn :) vi slog till med Elias, och nu ÄR han "en liten Elias" :)

2:a kommentar, skriven , av karolinajonsson:

Härligt :D

3:e kommentar, skriven , av Ronja:

sv.varsegod:)

4:e kommentar, skriven , av Kevinsmamma.blogg.se:

Hej.. Hittade din blogg av ren slump! Har läst lite och fastnade för din blogg, så den åker till favoriter så jag kan läsa igen! Ser att du också har en Kevin! Det har jag med, men åldern skiljer dom åt ganska mycket. Min Kevin blev 5månader igår nämligen =) söt pojke du har <3



/Mamma Therese

5:e kommentar, skriven , av naxo - bloggen med tips!:

sv: samma här. åh vad bra att det är bättre!

har du haft en bra dag? :)

6:e kommentar, skriven , av Erika:

Ja svart är finast egentligen fast vi har gett oss själva förbud att köpa något svart så länge vi bor i den här läggan. Blir dammigt igen 5min efter man dammtorkat! :/

7:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: jag ska vara publik i ett program^^ Läs mer om det i inlägget "Söndag" om du vill veta:D

8:e kommentar, skriven , av Liza★:

Allt bra med dig? :)

9:e kommentar, skriven , av Em.:

sv. tack detsamma du :)

10:e kommentar, skriven , av Lilly-Rose:

Gud vilken söt bebiiis.



Har en liten fråga också, vad tycker du är bäst med sommaren? :)

Svara gärna i mitt inlägg!

Kram.

http://iamlillyrose.blogg.se/2012/march/summerdays.html

11:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

Min pappa hade dödat mig om jag hade blivit gravid nu! ( bor bara med pappa, efter alla omstänidheter)



sv: haha oj :p

12:e kommentar, skriven , av amanda (foto):

sv; det är bara bra med mig :)

13:e kommentar, skriven , av Sara:

sv: Härligt!

Jag skickar en kommentar när det har avgjorts! :)

14:e kommentar, skriven , av Felicia (foto & vardag) ♥:

sv: nja, skola och prov blir det väll! vilket inte är så kul :/ själv då?

15:e kommentar, skriven , av johanna:

sv: varsågod! :)

16:e kommentar, skriven , av Frida { en fotointresserad tjejs vardag}:

svar; jadå, allt bra med mig! :)

Hur är det med dig? :)

Kram

17:e kommentar, skriven , av Andjela:

Härligt, jag var på fest och med mina vänner :)!

Du då?

Kram

18:e kommentar, skriven , av sofia, foto ♡ vardag:

Vinnarna av veckans blogg är uppe!

Anmäl dig gärna till den nya omgången :)

http://sofiaaerikssonn.blogg.se/2012/march/veckans-blogg-ny-omgang.html#comment

19:e kommentar, skriven , av Daniella:

Sv; Tack, och detsamma! :) Kram!

20:e kommentar, skriven , av Mathilda:

Haft en bra helg? KRAM

21:e kommentar, skriven , av Matilda:

Jotack det är bara bra! Själv då? Kram!

22:e kommentar, skriven , av Sara - Mamma i Juni:

Ja supersött:) Det är ju så roligt att köpa små kläder:)

23:e kommentar, skriven , av karolinajonsson:

Tack detsamma :)

24:e kommentar, skriven , av Johanna (johannaalexis.blogg.se):

Svar: Tack så mycket! ♥

25:e kommentar, skriven , av Alice:

Tack så mkt hoppas att du också får en trevlig dag :)

26:e kommentar, skriven , av elin:

Sv: Jodå allt till är bara bra, hur är det själv?:)

27:e kommentar, skriven , av Sandra:

Tårtbild köper jag över nätet. Tradera har ett stort utbud av tårtbilder och där blir dom oftast så mycket billigare än på webshopar! :)

28:e kommentar, skriven , av Anonym:

sv; aw tack sötnos! ja, jätte kul med nya saker såklart :) Kramis!

29:e kommentar, skriven , av Hannah:

sv: Allt är bara fint med mig =)

Hoppas det är bra med dig! :)



Ha en fortsatt trevlig söndag :)

Kram

30:e kommentar, skriven , av Kimmey ~ Kung varje dag:

Vinnaren av veckans blogg är nu utsedd! Gå in och se om det var just du som vann! :)

31:e kommentar, skriven , av moOa med två O.:

Hej! Hur har din dag varit? :) Kram

32:e kommentar, skriven , av E M M E L L Y:

sv: Hahahaha ja litegrann va ;)

33:e kommentar, skriven , av sophia:

SVAR:Ja det var faktiskt sjukt kul! :D

34:e kommentar, skriven , av Madde / Mamma och blivande fröken:

Hemskt gjort av din syster! Skulle aldrig förlåta en sån sak.

35:e kommentar, skriven , av KiwiBerries:

intressant att läsa om dig och få en inblick i ditt liv!

Kommentera inlägget här :