Inget jobb idag...

publicerat i Vardag.;
... inte än i alla fall. Jag fick en förfrågan på två timmar. Resvägen dit känns lika lång som arbetsdagen, så jag nekade den.

Kevin har fått influensan. Hur många dagar fick vi vara friska? Fyra, fem?
Dagis är informerade, Kevin sover som en gris (han hostade ganska mycket igår och inatt) och jag är precis nyvaken (sedan fyrtiofem minuter tillbaka). Jag la mig i Kevins säng och mös en stund vid sextiden. Somnade om och vaknade igen vid kvart över sju. Sen har jag bara inväntat jobb vilket inte dykt upp. Så nu kan jag se mig som ledig tycker jag.

Så idag blir det en tv-spelsdag om Kevin får bestämma tror jag.
Så det blir väl att spela skylanders med honom till fingrarna blöder på wiikonsollen.
Men det tar jag, det är de lätt värt det.


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madde / Mamma och blivande fröken:

Sjukdomarna går verkligen runt och runt nu :(

Kommentera inlägget här :