Vilodag, say what?

publicerat i Vardag.;
Nej idag har det inte varit någon vila alls på torpet.
Anna och Alexander stack hemifrån oss strax innan tolv och hela morgonen har jag städat hela lägenheten. Så nu är det rent och snyggt här hemma. Skönt att få ordning och reda. Det är bara köket som är fullt med all dricka dom hällde i sig igår. Jag nöjde mig med en nästan tvåliters cola.

Igår åt vi en jättegod middag, kycklinggryta med kokosmjölk och ris. Sen satt jag och Anna och glanade på gladiatorerna med Kevin och strax där efter kom killarna in till oss och gjorde oss sällskap. När vi hade slut på idéer så satte vi oss framför chatroulette och lekte idioter! Haha, barnsligt roligt måste jag säga.

Kevin är ute och busar med några nyfunna vänner ute på gården. Jag har tyckt så synd om Kevin som har varit alldeles ensam här. Men nu bor det två syskongrabbar på fem och sju, samt mitt emot oss bor det två syskon på nio och elva. Så det är helt awesome. Nu lär jag inte få se röken av Kevin förrän i höst när det börjar bli mörkt, trist och dystert igen, haha.


Den här gula gungan är en stor favorit hos ungarna på gården året om.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

Söt!

2:a kommentar, skriven , av ♥ Foto & design:

Svar: haha det är lugnt Denice ;)

3:e kommentar, skriven , av johanna:

hej hej kolla på min nya blogg

4:e kommentar, skriven , av MATILDA ^:

svar: jaa gör det, rekommenderas starkt!! :D



tack så mycket, kramar (:<3

5:e kommentar, skriven , av Annika:

SV: tack :)

6:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv; så lite så :)

Absolut allt är bra med mig idag, hur är det med dig? :D

7:e kommentar, skriven , av juliaa:

:D, nej de är faktiskt inte på topp:/ är sjuk oså :( själv?:)

8:e kommentar, skriven , av amelia:

sv: Allt är bra med mig idag, hur är det själv? :)

9:e kommentar, skriven , av Sansann:

SV: Ja visst är den :D Har något beroende av den :P

10:e kommentar, skriven , av Andrea Castells:

What an adorable kid you've got!

Big kiss from Barcelona

11:e kommentar, skriven , av Agnes Eriksson:

Menar du Centralskolan? :)

12:e kommentar, skriven , av Elly:

Sv; Ja men visst äre konstigt. Men det är skönt att känna att man faktiskt vuxit upp, att man inte behöver alkohol för att ha kul. När jag ser mina kompisar (som inte har barn) som festar varje helg så tänker jag inte " åh jag vill också festa" tvärtom, ja tänker " gud va tråkigt med ett liv som bara består av festande, om de bara visste vad de går miste om ". Men dem kommer förhoppningsvis också hit nån gång.



Din blogg var intressan, första gången jag va inne idag men absolut inte sista ;)

Kram!

13:e kommentar, skriven , av Alva:

sv: tack! :D

Jag mår bara bra, själv då? Kram!

14:e kommentar, skriven , av amelia:

sv: Låter härligt! :) Idag är en dag utan händelser, har typ städat. Själv? :)

15:e kommentar, skriven , av victoria:

Så söt! Allt bra med dig idag ? :) Kram!

16:e kommentar, skriven , av juliaa:

Tack tjejen!

är förskyld, helt orkeslös och har ont :(

många som är sjuka nu/börjar bli friska!

STOR kram ♥

17:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv; tack så super duper mycket :)

idag har jag faktiskt inte planerat något alls, väldigt skönt! Vad ska du hitta på idag då? :)

18:e kommentar, skriven , av juliaa:

Du är så förståndig! Exakt så äre ju!



Åh tack så mycket, den ger oss mycket minnen! :)

19:e kommentar, skriven , av victoria:

Okej, allt är bra här! :) Gott var det också haha! :D Kram!

20:e kommentar, skriven , av elin:

sv: yes allt bra med mig :) sj? :)

21:e kommentar, skriven , av Anastasia:

Fin blogg du har! :D



Besök min blogg & checka in min nya bloggdesign!

Luckyfourteen.blogg.se

Kram!

22:e kommentar, skriven , av victoria:

sv; haha! :)



Inget speciellt, själv då?

Kram!

23:e kommentar, skriven , av juliaa:

Jasså :o Hoppas jag med :)

24:e kommentar, skriven , av Johanna:

sv; tack så jätte mycket! :D



Allt bra? :)

25:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv; härligt det också ju :)

jodå jag har haft en bra helg, har du ?

26:e kommentar, skriven , av Lisa Gren:

sv: Okej!

nepp. jag tycker tomoteij skulle ha gått vidare istället för topcats och att ingen av torsten flinck eller sean banan skulle ha gätt vidare..

men men..

27:e kommentar, skriven , av martina:

sv; härligt att du tycker det! :)

28:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv; Härligt :) vart bor du ? :)

29:e kommentar, skriven , av victoria:

Okej, låter skönt! :D

30:e kommentar, skriven , av Anna:

SV: vsg! Jo det är bar!

31:e kommentar, skriven , av Anna:

sv; Va roligt att du tycker det ! Kan avslöja att det var det också ;)

32:e kommentar, skriven , av Mimmy:

Hej!

Jag har lsät igenom din blogg lite och måste hålla med dig om att det är så dumt att folk ständigt måste påpeka saker som du troligen redan vet. Om din ålder som mamma tex. Gud vad less jag skulle bli!



Väldigt fin är du och din pojke är också jättefin <3

33:e kommentar, skriven , av candy♥:

Jo det är bara bra:) sj då??:D

34:e kommentar, skriven , av Anna:

SV inte riktigt jag har bara gått till och från bilen! Sj?

35:e kommentar, skriven , av Anonym:

sv. jag tittar också på mina vår och sommar bilder ibland, bara för att hålla humöret uppe liksom :)



Det är bra med mig :) Hur är det sälv?

36:e kommentar, skriven , av Mikaela:

Svar: det är jätte bra med mig! Hur är det själv?

37:e kommentar, skriven , av Nattaly:

Hej!

Om du fick välja vad som helst, vad skulle du vilja göra innan du dör?

38:e kommentar, skriven , av amanda:

sv: jo tack det är bra :) hur mår du då?

39:e kommentar, skriven , av Linnéa Lindell:

sv; jaa allt är bara bra :) själv? kram

40:e kommentar, skriven , av Em.:

sv. aa eller hur :D

gud vilken härlig bild. Man blir glad av att se den :D

41:e kommentar, skriven , av Nicole Hamilton:

svar: Haha yees & tack :D kram!

42:e kommentar, skriven , av elin:

sv: Idag ska jag nog bara ta det lugnt :) sj?

43:e kommentar, skriven , av Frida { en fotointresserad tjejs vardag}:

svar; Ja, visst är det de!? tack! :)

44:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: det gör jag också, hihi! brukar bara titta på finalen av melodifestivalen:)



Vilken gladiator gillar du mest??

45:e kommentar, skriven , av Nikki:

Svar; vad bra att du blev bättre till på helgen!

Min har varit mysig och fint väder också!;D

46:e kommentar, skriven , av Johanna:

jätte bra!



kram på dig finis!

47:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv; jaha, där har jag varit en gång, hehe :)

jag bor i Östersund

48:e kommentar, skriven , av Linnea:

Sv: Ja! Ja det tror jag hon fick :)

Kram!

49:e kommentar, skriven , av Jennnny förfan! :D:

Sv; Haha det gick inte alls bra.. har du gjort det? :)

50:e kommentar, skriven , av Lovisa mode,foto&vardag:

sv: visst gör den! :D

51:e kommentar, skriven , av karolinajonsson:

Kul att du är med och tävlar om att bli veckans blogg :D Lycka till!

52:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: Sitter bänkad framför det varje lördag förutom igår då jag tittade på film men efter filmen gick jag direkt in på tv4play och tittade^^



Team BULLET är jag;)

och av killarna är det Toro och Pansar men det är bara för att de är så fins(A)

53:e kommentar, skriven , av Julianne:

Svar: Tack så jättemycket. :)

54:e kommentar, skriven , av Em.:

sv. aa absolut. älskar bilder som "fångar ögonblicket" känns mer verkligt då :)

55:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv: kuststad ? :)

56:e kommentar, skriven , av Frida { en fotointresserad tjejs vardag}:

svar; precis, det blir nästan som en helt annan bild oftast! :)

57:e kommentar, skriven , av Mli - Tävlingar igång, vinn presentkort m.m.:

Söt bild :)

58:e kommentar, skriven , av Johanna:

svar. Haha ja, kanske inte det lättaste att gå i, men jag tycker det är asball ;)

59:e kommentar, skriven , av Erika:

Sv:

Man kan fynda så mycket, speciellt barnkläder som knappt är använda :)

60:e kommentar, skriven , av Esmeralda<3:

sv: hahah spik!

61:e kommentar, skriven , av M O A:

Sv: Bara Bra,och du?-Hur mår du :D



Fortsätt GÄRNA kommentera! <3

62:e kommentar, skriven , av Petra:

Åh duktiga du som städat så.

önskar att jag oxå hade haft de gjort. Känns så bra efteråt.

Ja vad kul att han har fått kompisar där ni bor.

Alltid kul



Sv: tack =)

el vad man säger =)



ha en bra dag

63:e kommentar, skriven , av Ida Edström - Östersunds näst största blogg.☺:

sv, haha neje :) östersund ligger ju mellan sundsvall & Åre. :p högt upp i landet!

64:e kommentar, skriven , av Annie:

Sv:



Jo jag håller med dig. Jag är oftast för feg för att säga något. Fast jämt när jag är med någon så är allt mycket lättare, då kan jag säga och göra vad jag vill. Men aldrig när jag är själv nästan. Är inte det konstigt?



Mjo hände mig en grej förut, när jag gick av bussen och skulle hem, så var det två småtjejer som stirrade och jag väntade faktiskt länge på att dom skulle gå förbi, men så gjorde dom inte det och jag gick ändå, orkade inte vänta heller. Så frågade dom "är du ny här"? sv: "nej?", jag har gått på och av den busshållspl. i 4 år :P



Jag känner dock ett väldigt hat mot människor.. kanske är också för att jag stirrar, och tror att dom stirrar. Men jag borde nästan vara van tycker jag.. att folk stirrar eller kollar på en. Bara för att man ser annorlunda så borde inte folk stirra och skratta åt en sådär. Samhället hjälper ju dock en inte att inte hata/fundera :s



Tack själv för svaret! :) Jag har försökt att inte bry mig så mycket om omgivningen nu, låter bli att möta folks blickar osv. Det känns lite lättare.

65:e kommentar, skriven , av naxo - bloggen med tips!:

Hur mår du idag? :D

66:e kommentar, skriven , av linnea:

sv: tack så mycket! :))

67:e kommentar, skriven , av Sandra:

sv: Tack! Det är bra med mig, själv? :) Kram

68:e kommentar, skriven , av Matilda ♥ - En blogg fylld med bilder & vardag.:

Svar: Hehe , nja..har gått och fått influensan och varit sjuk hur länge som helst nu känns det som och har ingen röst osv , så det är inget vidare! Allt bra med dig?

69:e kommentar, skriven , av alice hugosson:

svar: viisst gör man!

70:e kommentar, skriven , av Felicia (foto & vardag) ♥:

sv: hihi tack så mycket! :)

ja jag hade det toppen!

71:e kommentar, skriven , av Ellen:

sv: Härligt å höra! Det är bra med mig :)

kram

72:e kommentar, skriven , av Jennnny förfan! :D:

Haha... ja det är nästan helt omöjligt :D

73:e kommentar, skriven , av Petra:

hej igen

Ja de förstår jag.

Vi önskar att vår stora hade haft ngn vän här där vi bor. Här e ingen. Ibland har man så dåligt samvete



ha en bra kväll

Kram

74:e kommentar, skriven , av Bella ♫♪:

SV: Det är bra med mig också! :)

Hoppas du har haft en bra dag!

Kram

75:e kommentar, skriven , av Anonym:

sv. Ja precis. :)

Aha ja. :) Jag är inte van att vara uppe länge heller, brukar oftast börja må dåligt när jag är för trött. :)

76:e kommentar, skriven , av Wilma:

SV: Jaaa allt e underbart! du då? :D

77:e kommentar, skriven , av Madde / Mamma och blivande fröken:

Så härlig bild :-D

Kommentera inlägget här :