En avlägsen dröm.

publicerat i Denise;
Att äta måste vara någonting jag är proffs på, speciellt när det kommer till att äta soppor. Jag älskar soppor i alla former och smaker. För att göra er förstådda i hur ofta vi äter soppa så kan jag meddela att det är så fort jag får chansen.

Favoriterna ligger mig varmt om hjärtat...

Morotssoppa. Nässelsoppa. Spenatsoppa. Ärtsoppa. Grönsakssoppa. Korvgryta. Tomatsoppa. Fisksoppa. Köttsoppa. Köttfärssoppa. Grön ärtsoppa. Sparrissoppa. Broccolisoppa. Vitkålsoppa med frikadeller. Korvsoppa...


Jag skojar inte när jag säger att listan kan göras hur lång som helst. Min dröm sedan jag var mindre har varit att starta upp ett soppkök. Ett kök som bara fokuserar sig på soppor, nybakat bröd och en härlig sallad till. Det känns som den idén är ganksa avlägsen just nu. Men i framtiden, så kanske.


<- Kräft & Nässelsoppa. ->


<- Morot & Spenatsoppa. ->


Spenatsoppa gjord på bladspenat och morotsmynt.

Kommentera inlägget här :