Alla helgons dag.

publicerat i Barnen, Högtider;
Jag kan nästan svära på att tjejen just nu försöker spräcka hudbarriären som vi har mellan oss. Det gör hur som helst riktigt ont när hon sträcker ut sina ben, vilken sida jag än ligger på så är jag säker på att hon just nu är fast besluten över att bygga en egen nödutgång ut ur livmodern. Go-back-to-sleep!
 
Idag är det alla helgons dag. Vi ska i eftermiddag gå ner till kyrkogården så att barnen får tända ljus för någon de saknar. Tänk, för några år sedan så hade jag ingen jag saknade. Det var ingen i min närhet som hade dött, förutom grannen som kallade mig för prinsessan när jag var liten. Hans sista ord till mig när jag såg honom åka in i ambulansen var; "var inte rädd prinsessan!" då han säkert såg paniken i mina ögon, några dagar senare var han död och hans barn som jag aldrig tidigare hade sett stod och rensade ur dödsboet. 

Idag har jag min morfar att tända ett ljus för. Kevin har sin farmor och farfar.

Det är så otroligt fint på kyrkogården på kvällen. Tusentals ljus och människor som står och tänker på sina vänner, föräldrar, barn och bekanta som av någon anledning gått bort. Man kan nästan känna saknaden i luften på och runt omkring kyrkogården och folk vallfärdar från hela Nynäs för att ta sig dit idag.

Det är kärlek.
 

Kommentera inlägget här :