Cockpit!

publicerat i Filmer/serier;
Kollade på filmen "Cockpit" nu på morgonen och herregud vilken fantastiskt rolig film. Skrattade så tårarna sprutade vid vissa tillfällen. Jag älskade handlingen och skådespelarna. Fan, det var en riktig feel-good film. Svenskarna har blivit riktigt bra på att regissera feel-good filmer. Som "Se upp för dårarna", "I rymden finns inga känslor och "Så som i himlen" är några av mina favoritfilmer i Svensk Feel-Good kategori, och nu kan jag även lägga till Cockpit i listan. Se den om ni inte gjort det!


Idag står inte många planer på schemat med tanke på att jag städade, tvättade och diskade upp det mesta som fanns att sysselsätta sig med här hemma redan igår. Så idag får jag väl endast hålla efter vilket inte lär ta allt för många minuter när jag väl sätter igång.

Men just nu vill jag bara ligga här och vila... ett litet tag till bara.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

den vill jag oxå se:)

Svar: Gör det !!!
Denise

2:a kommentar, skriven , av Riccie - Gravid v39:

Haha skratta så ja tjöt när ja såg den på bio!! Så hysteriskt bra!! xD

Svar: Haha ja den är så sjukt rolig. Verkligen en av de bättre svenska filmerna inom komedi. :)Kram
Denise

3:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen! ♥:

Den där har jag ju glömt bort att jag vill se fast jag egentligen inte tycker om svenska filmer men ibland blir man positivt överraskad och det känns som att den hör kan vara en sån film ^^, Har du sett Offside? Den är också sjukt rolig ;P

Allt bra med dig annars? Lillan i magen har det bra och så? :)

Svar: Haha ja du MÅSTe se den filmen. Så galet underhållande.Nej offside har jag nog inte sett (jag och filmtitlar är som jag och datum... helt omöjligt att minnas sånt) :=P

Allt är toppen här annars. Det börjar bli lite trångt i magen nu för henne och det märks på sättet hon kickar på. Det är inte alls samma tydliga rörelser längre utan mer buffar då och då och det gör ONT när hon kickar vid revbenen.. ^^,

Men snart är det över - tack och lov :)
Kram!
Denise

4:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

Såg den igår! :D Asbra! ^^, Offside ska du se, den är också sjukt rolig.

Skönt att allt är bra med er :) Hehe, kan tänka mig att magen är tung nu. Lite ledsen över att jag inte fick känna på sluttampen :/ Men jag får glädjas åt att se min skrutt växa på utsidan av magen istället ^^, Och att bli kickad i revbenen är jag väl inte så avis på! Ska bli så spännande och se när hon kommer ut, längtar <3

Svar: Haha det finns ingenting i slutet av graviditeten att vara avis på, speciellt inte revbenssparkarna. Herregud, ibland sjunker man ihop för att det gör otroligt ont.
Ja just nu hoppas jag bara på att det är en hon med tanke på att vi har det mesta i rosa för tillfället, och jag har läst alla tänkbara skräckhistorier om hur barnmorskorna som tagit UL sagt att det varit ett visst kön och det kom ut det motsatta... haha. Man kanske skulle ha beställt 3D UL för att vara på säkra sidan :P Men det känns lite sent för det nu :)

Jag ska absolut kika in Offside idag! :D
Kram!
Denise

5:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

Hehe, ja det vore kanske lite jobbigt om det blev en pojke då trots allt, men vafasen han får väl va klädd i rosa då ;D Nej, men gå på magkänslan! Känns det som en flicka eller pojke? ^^, Jag va bergsäker på att jag hade en pojke i magen redan innan jag visste att jag va gravid xD

Svar: HAHA! härligt att du var så beslutsam med könet innan du var gravid :-D ;)
Jag är mer säker nu på att det är en tjej efter att ha frågat barnmorskan om hjärtljuden! Så nu kan jag koppla av lite i könsfrågan alla fall, även fast vi frågade på UL så var jag inte helt hundra på att hon sett rätt :P ;)

Kollade in offside också! Sjuuuukt bra film. Tack för tipset :D
Denise

6:e kommentar, skriven , av Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

När jag gick upp den dagen jag gjorde testet så såg jag bara framför mig ett positivt gravtest och att det skulle bli en pöjk! Ibland blir jag rädd för mig själv xD

Men va skönt! Jag tror också att det är en tjej ;D

Haha, visst va den bra! ;D Älskar svengelskan i den!

Svar: Haha herregud =P du är lite synsk då med andra ord ;)
Haha ja helt underbar! :D
Denise

Kommentera inlägget här :