Du blir vad du äter - tjock!

publicerat i Mat;
Ja, du är vad du äter är ju som sagt ett populärt program. Nåväl, det var poppis för några år sedan i alla fall. Så jag tänkte bjuda på mitt dagsintag av mat för att se om jag behöver hjälp från Anna Skipper (troligtvis behövde jag hjälp om jag inte varit gravid).

Frukost:
En tallrik yoghurt, en banan och en knäckemacka med skinka, och en ostskiva.

Lunch:
En burk vita bönor, två klementiner, ett äpple, ett glas cola, en halvliter vatten, en varm baguette med rödlök, ost, chilisås och tomat, en tallrik med nudel och grönsakssoppa samt lite rester från gårdagens middag (kyckling och ris).
 


Middag:
En liter vatten.
 
Kommer nog käka smörgås snart dock då jag börjar bli lite småsugen på någonting...
Helt normalt!

Taggar: Anna Skipper, Baguette, Mat, Nudlar, Vatten vatten, middag;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Amanda:

Vad kul att du är beräknad till slutet på december, jag med! Vilket datum? :)

2:a kommentar, skriven , av mamanda:

sv; Spännande! Enligt mensen skulle jag haft 2 januari, men rul visade 30e december ist. Hoppas däremot på att få gå över till iaf första januari ;)
Jag har hemsk ryggvärk, hemska foglossningar, läckande bröst, trötthet, humörsvängningar.... Haha ;)
Enligt ul en tjej :)

Själv då?

3:e kommentar, skriven , av mamanda:

sv; Haha!Ja, att få dan innan nyår är väl ingen hit. Fyller själv i december, 17e, och vet hur drygt jag tyckte det var som liten att alltid få vara sist med allt; moppe, krogen, körkort, systemet... Men när man väl är där så vill man väl bara ha ut det lilla monstret ;)

Jasså, jag har inte märkt av några förvärkar än. Knappt känt av sammandragningar, på det viset har jag väl haft tur. Peppar peppar....

4:e kommentar, skriven , av anna:

Haha, mat är gott;-) kram

5:e kommentar, skriven , av mwiklund - fotoblogg:

Tjenamors!
Tänkte tipsa om en superenkel tävling där du kan vinna en länk till bloggen! Du behöver bara gissa!

6:e kommentar, skriven , av Riccie:

Haha till skilldnad från mig verkar du kunna äta mycket på en gång! Har en liten som sparkar å trycker på magsäcken så lyckas bara äta små portioner för å inte spy typ, men väger upp de me å äta med typ 2-3 timmars mellanrum ^^, haha

Svar: Haha saken är den att jag spyr beroende på hur bebis ligger i magen :p Så vissa dagar får jag inte i mig någonting medan andra dagar får jag liksom "passa på" att äta medan jag kan. Men huvudsaken man får i sig allt man behöver ;)
KRAM!
Denise

7:e kommentar, skriven , av Jennie:

Haha :) Man bli ju galet hungrig när man är gravid :)

Svar: Haha, ja jag äter oss ur huset utan tvekan ;)
Denise

Kommentera inlägget här :