För det är dumt att vara blyg.

publicerat i Denise, Vill du bli ung förälder, klicka här!;
Jag har aldrig riktigt haft problem med att prata öppet om min kropp för mina vänner. Jag menar, det är typ det största samtalsämnet på tjejmiddagarna - speciellt efter man har ammat ett barn, det är alla vänner intresserade av att veta hur brösten blir efter det.

Jag rensade lite i lådorna här hemma nu på kvällen och fann den här mammatidningen från våren 2011 då jag bloggade på mama.nu och redaktionen frågade om man kunde skicka in en berättelse om sin mammakropp och en bild på sitt barn... och ja, jag var helt enkelt lite för ärlig nu i efterhand känner jag.

Men ärlighet varar längst och det här lär vara jag igen om ca två år...
Jag längtar, typ.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av KOHLERS - Din bloggtidning på nätet!:

Tänkte bara tipsa om min grymma tävling som pågår nu :D
http://kohlers.se/2012/november/tavling-vinn-ett-presentkort-pa-150-.html#comment

Det är busenkelt att tävla så hoppas du vill delta. :D Kram!

2:a kommentar, skriven , av Mikaela:

Det var så jag hittade din blogg. =)
Jag har fortfarande problem med att hitta bra bh:ar. Hoppas att du har blivit av med det problemet.
Kram

Svar: Jag minns det Mikaela! =D Så himla roligt att du fortfarande "hänger kvar" och läser!
Just nu är jag ju mjölkkossa, så nu har jag inga problem annat än att alla mina normala BH:ar är för små så jag använder mig redan av amningsbh:ar =P

Problemet kommer garanterat tillbaka när jag slutat amma igen ;)
Kram!
Denise

3:e kommentar, skriven , av Mathilda:

Det var verkligen ärligt! Uppfriskande att läsa om än lite skrämmande. Har läst så mycket skräckhistorier så ibland vet jag inte vad jag ska tro. Det är tur jag får ett mirkel att koncentrera mig på :)

Svar: Haha, det finns inga rätt och fel när det gäller hur man ser ut efter en förlossning. Jag som är sjukt kort fick kämpa lite extra under förlossningen så det är inte konstigt att underlivet såg ut som de gjorde ;) Men allt går tillbaka och man ser helt normal ut efter bara några veckor igen. Helt magiskt hur kroppen funkar egentligen :)
Bröstproblemet återstod för mig, men det handlade nog mest om att jag aldrig haft bröst egentligen ;P

Det är nog smart att fokusera på barnet de första veckorna ;)

Kram!
Denise

4:e kommentar, skriven , av anna:

Precis så kände jag mig när jag 18 år gammal stod framför spegeln på bb, trodde att jag alltid skulle se ut så...men det vände ju;-) kram

Svar: Haha, thank god. ^^, Förhoppningsvis tar man det med ro när man hoppar in i duschen efter den här förlossningen ;)
Kram!
Denise

5:e kommentar, skriven , av Mikaela:

Vad roligt att du minns det. =)
Jag är glad att jag hittade till din blogg. Jag fortsätter läsa den så länge du skriver. ;-)
Jag har ju ammat två barn i vardera ett år och formerna är inte densamma som för 4 år sedan tyvärr. Hoppas på att kunna träna dem i form...men det kanske inte går. =/
Kram

Svar: Jag har dessvärre ingen aning om man kan träna brösten i form? Det känns som att om man tränar bröstmusklerna så kommer de försvinna ännu mer :P Men jag har som sagt ingen aning. Det är nog smart att fråga någon Personlig Tränare om råd hur man kan gå till väga. :)
Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :