Kommentarer.

publicerat i Gravid;
Jag känner mig otroligt över-gravid för tillfället.
Vid flera tillfällen får jag kommentarer som "är du helt säker på att det bara är en du väntar?" Nog för att man känner sig gravid redan som det är, men en sån kommentar får mig faktiskt att tro att jag är sju gånger större än vad jag är i verkligheten. Vissa människor har verkligen ingen koll på vad man kan vräka ut sig till någon som är känslig på grund av hormoner och smärta i större delarna av kroppen som skapar sömbrist. Nej, de tror man kan vräka ut sig saker hur som helst och att man ska gå där ifrån med ett leende på läpparna.

När jag är på humör inför mina närmaste vänner så skämtar jag givetvis om hur tjock jag är och drar till med säkert värre saker än vad jag har fått höra själv. Ja - som sagt så förstår jag ju att detta kommer försvinna med tiden, och att man tillslut blir rörlig igen. Men det känns inte som att ytligt bekanta kan komma och klämma ur sig vad som helst heller...

Sen får jag givetvis massa snälla kommentarer också och massvis av söta kommentarer från er bloggläsare. Men av någon underlig anledning så är det alla sarkastiska och samvetslösa kommentarerna som sätter sig...
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sussi:

Det där känner jag igen. Är "bara" gravid i vecka 17 men redan är det ytligt bekanta som anmärker på min lilla mage i stil med "oj, har du REDAN fått mage? Säkert att det inte är tvillingar?" De försöker säkert bara vara roliga... men jag kan verkligen inte se det roliga i det hela... Det är bara EN därinne och jag kommer BARA bli större... Vad sjutton kommer dom kläcka ur sig om några månader kan jag undra... =)

Svar: Ja jag fick också mage otroligt tidigt och alla nämnde tvillingar, så tillslut blev jag orolig och nojig över att det kanske var två trots allt. Jag menar, alla bekanta kan ju inte ha fel. Men det hade dem då vi i vecka 18 bara såg en bebis vilket var en liten lättnad. Haha.
Men det är lite drygt att folk än idag påpekar tvillingkommentaren.
Och när man sedan svarar nej på frågan får man ALLTID "är du säker" - tillbaka.
Jävla n-ö-t-t-e-r. ^^
Denise

Kommentera inlägget här :