Saker ni inte visste.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Eller jag kanske ska skriva, saker ni förhoppninsvis inte vet - med tanke på att jag drivit denna blogg från och till sedan 2008 så vet jag faktiskt inte vad som skrivits.
 
Om mig:
 
Jag har en fobi för hästar.
Just enbart hästar faktiskt... och spindlar då. Djuren är så enormt stora och jag vet inte om det hänt mig något som barn eller om jag bara drömt hemska saker om hästar att fobin har tillkommit av den anlendningen.

Jonas Wahlström från skansen,
kom fram på en djurvisning (insektsvisning, med ormar och reptiler) på utsikten meetings en gång och satte en spindel i handen på mig. Ni vet dessa håriga och stora spindlar med en kropp lika stor som månen. Varav jag förklarade att jag var spindelrädd och han log ett leende mot mig typ som "är du dum i huvudet eller?" och svarade "Men det ser du ju att du inte är!". Sedan den gången så håller jag mig minst fem meter från Jonas Wahlström när jag är på skansen och på andra aktiviteter där han närvarar. Det är nog Jonas jag utvecklat den största fobin mot just nu, haha.

Jag älskar fiskbullar
och kan äta fiskbullar i dillsås direkt ur burken, kalla. Som barn åt jag alltid fiskbullar i dillsås till frukost, och en dag hade min pappa kommit hem med fiskbullar i pizzasås - och dem blev mina nya favoriter. Idag finns dem dock inte kvar, någonstans! Idag får jag helt enkelt nöja mig med dillsåsen.
 


Om Kevin:

Han har snart fyra systrar.
Och blir automatiskt klassad som tuppen i hönsgården, typ! Två plast och två biologiska, då Kevins pappa har en dotter som idag är runt tre om jag inte missminner mig.

Han är en riktig Tv-spels och datanörd.
Intresset just nu ligger i minecraft och i skylanders. Han älskar att lära sig allt nytt han kan om spelen och anstränger sig på datorn med att kolla upp tips och råd på youtube. Tack vare det så har han blivit en hejare på japanska, kinesiska, franska, spanska och ryska. För ni ska inte tro att några av filmerna han ser på är på svenska. Men han tycks inte klaga utan fattar allt han behöver veta ändå.
 
När Kevin var två och ett halvt år,
fick dem anpassa mycket efter hans behov på förskolan. Han hade nämligen som intresse att lära sig en hel del om bilmärken och kunde genom att enbart titta på bilen säga vilket märke det var på den. Mer än vad jag kunde som jämt svarade "en blå bil" eller "en stor bil" varje gång Kevin frågade vad det var för bil. Så en dag när jag kom och skulle hämta Kevin var hela förskolans avdelning täckt av bilder på bilar och bilmärken.

När Kevin var tre fick han ett 3D puzzel,
med motiv från cars och blixten mc.Queen. Bitarna var små och puzzlet hade drygt 76 bitar om jag inte missminner mig. Och samma dag som han fick det så kunde han lägga hela puzzlet själv. Och i butiken hade dem gett mig rådet att köpa ett puzzel med tjugo bitar efter att ha kollat kunskapen genom med hjälp av en åldersmätare på papper. Är ganska glad över att jag trotsade deras råd och köpte det jag kände var lämpligast. Idag lägger han utan problem puzzel på tvåhundrabitar.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sandra:

FISKBULLAR I DILLSÅS ÄR TO DIE FOR! :)

Förövrigt... Vilken smart liten pojk du har hörru! :)

Kommentera inlägget här :