Sista dagen på skolveckan.

publicerat i Kevin 6 år, Skola;
Picknicken ska packas, frukosten ska fram, väskan ska fyllas med en frukt och inga ytterkläder ska lämnas kvar hemma. Det känns enormt skönt att det är fredag idag. Sista dagen som man behöver gå upp halv sju, utan kan ligga och dra sig till tio imorgon om man skulle vilja.
 
Igår somnade jag redan vid elvatiden. Det har jag inte gjort sedan gud vet när. Varje kväll den senaste tiden så har halv tolv, halv ett varit mina standardtider vilket resulterat i en ganska segstartad morgon. Idag är det visserligen också segstartad morgon men bättre än i normala fall.
 
Ikväll ska Andreas åka iväg till en kompis så då blir det laxgryta till middag för min och Kevins del.
Kevin är helt tokig i lax och skaldjur, men jag kan inte hitta något gott recept som jag vill tillaga.
Någon av er som har något supergott recept på laxgryta?

Kräftsoppa med lax kan man ju visserligen göra?
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

Vi provade nån ny grej från abba som man hällde över laxen dock i ugn. Supergod var den

Svar: Ja, Kevin är dock lite kräsen när det gäller fisk och grytor, haha. Men jag funderar på att göra apelsin och rosmarinsmarinerad lax. Det gillade han när han var liten men frågan är om han äter det nu =P
Kram!
Denise

Kommentera inlägget här :