Skuldsatt.

publicerat i Denise;
När man är mamma så känner man sig otillräcklig och konstant belastad av samvetskval. Man känner sig nästan aldrig tillräcklig. Antingen tjatar man för mycket. Eller så tjatar man för lite då man inser att inget blir gjort. Eller så skriker man för mycket. Eller så spenderar man alldeles för mycket tid med något man tycker om - så man själv inbillar sig att familjen blir lidande av det. Eller så spenderar man alldeles för mycket tid med familjen så allt runt omkring blir lidande. Det är enormt svårt att hitta en bra balans i livet. Man går ständigt runt med skuldkänslor och försöker intala sig själv att "i morgon blir det bättre, i morgon ska jag "tjata" mindre, skratta mer och bara vara positiv", men så inser man att man fortfarande gnatar på precis som innan...
 
Skuldsatt av skuldkänslor är bara förnamnet.
 
Just nu svär jag mest över min oförmåga till att kunna leka med Kevin. Och jag inser att den första veckan efter jag förhoppningsvis blivit rörlig igen inte direkt kommer dedikeras åt honom utan åt hans nya syskon. Så det ger mig också skuldkänslor. Skönt att kunna bygga på skuldhögen lite extra...
 
Du är den finaste jag har!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emily:

Känner igen mig så enormt mycket. Förhoppningsvis är det bättre om någon månad när bebisarna är ute. Men håller med om att det är jobbigt. Summer blir ofta lidande då hon bara är på förskolan 15h/v och vi bor mitt ute i ingenstans.
Men som sagt. Håll ut, det kommer bli bättre!

Kram!

Svar: Ja det blir ju bättre med tiden, och då får man se till att verkligen lägga kvalitetstid på Kevin som inte fått så mycket av ens energi tidigare. Så det blir nog mycket "pappa-tid" för donnan i början så att jag och mitt samvete får ta igen det vi missat. :)
Kram
Denise

Kommentera inlägget här :