Sommaren 2009

publicerat i Minnen;
Det var första sommaren som Kevin var borta från mig i en hel månad. Han var hos sin pappa, så det gick uppenbarligen ingen nöd på honom, men på mig gjorde det de. Jag levde med en otrolig saknad och ångest och denna ångest utspelade sig på alla möjliga vis...

En dag den här sommaren mötte jag upp en av mina närmaste vänner för att gå på en Garagefest i som hölls här i stan. Killen som höll i festen hade fått dit Hoffmaestro för en spelning mitt i natten och jag var helt besluten om att se dem. Men saker och ting gick inte riktigt som planerat. Strax efter sista bilden sviktar minnet. Jag minns att jag somnade en kort stund i en saccosäck med en drink i handen, klockan var väl närmare elva på kvällen och vi hade kommit till garagefesten redan vid fem på eftermiddagen. Hela stan var där - näst intill. Och så kom mitt kusinbarn dit med hennes dåvarande sambo....

Dem fick se mig halvt sovande i saccosäcken så deras beslut var att lämna festen, tvåhundra kronor fattigare efter inträdet och jag åkte upp på pojkvännens rygg och blev buren hem till dem, drygt fyra kilometers promenadväg för stackaren som fick bära mig på ryggen. Morgonen därpå vaknade jag i deras soffa i vardagsrummet och jag hade vält hela deras vardagsrumsbord i sömen. Fråga mig inte varför...

Det är allt jag minns från Garagefesten 2009.
Det var en riktigt udda sommar det året... 


 
 

Kommentera inlägget här :