Spinkis och Katta.

publicerat i Kevin 6 år;
Det har inte hänt så mycket idag. Andreas har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och städat ur sovrummet. Så ikväll om sängen hinner torka (då han tvättat den med textilrent och parfym sedan den läckande hundvalpen Tezzie kissat i den) så kommer jag äntligen sova i sovrummet igen. Nu luktar det faktiskt väldoftande citrus i sovrummet så nu kan jag inte längre skylla på att det är ett ungkarlsrum längre.

Jag har ju som sagt sovit i en IKEA dagsbädd sedan augusti. Mest för att jag i början skulle få bukt på Kevins kisseri, men sedan blev det så bekvämt att sova ensam att jag inte tagit mig tillbaka. Men just nu saknar jag sovsällskap, och Andreas också så klart.

Idag på förmiddagen kröp jag och Kevin upp i sängen och mös tillsammans med hans läsbok. Och tro det eller ej, men nu har han verkligen fått in flytet. Han kan läsa nästan hur långa ord som helst om man delar in dem i stycken åt honom. Så himla duktig kille. Och jag kan inte vara mer stolt som mamma.
 

Boken "Spinkis och Katta" skriven av Lasse Arnell och Mati Lepp är verkligen en toppenbok för nybörjare.

Kommentera inlägget här :