Det här med smärta.

publicerat i Denise, Gravid;
Jag kommer precis från sjukgymnasten. Köpte på mig ett elastiskt stödband man ska sätta runt magen och fick tips på några övningar jag ska fortsätta med under fortsatta graviditeten. Som att gå korta steg och korta promenader. Sure... hade jag haft bil så hade det varit otroligt korta promenader och med mina korta ben är det svårt att ta långa steg, men come on. Jag vill gärna kunna ta mig framåt när jag går.

Måste börja leka med vår pilatesboll också tydligen. Jag som hatar den där jävla bollen som bara är ivägen när man ska in i något rum. Epic fail.
 
Det lustiga är att sjukgymnasterna alltid undrar hur smärtan i kroppen känns.
"Kan du beskriva smärtan?"
"Ja, den är abstrakt?"
"Men hur känns den?"
"Den gör ont?!"

Haha, lätt att förklara för någon om hur min smärta känns känner jag...
 
 

Sånt där fint stödband fick jag i alla fall köpa... fast ett grått.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av linnhahne.blogg.se:

Veckans blogg vinnarna + ny omgång!
Delta gärna igen! :-D
-> http://linnhahne.blogg.se/2012/september/veckans-blogg-1-2-3.html#comment

2:a kommentar, skriven , av Lotta, klädtokig småbarnsmamma!:

Påminner om när jag ringde in med värkar...
" Hur ont gör det?"
"Eh, j-ligt ont!"
" Men står du ut"
Ehhh.... =/ Så var man helt öppen med, när man kom in... =P

3:e kommentar, skriven , av Lotta, klädtokig småbarnsmamma!:

Gjorde jag inte... Men de frågade bara om vattnet gått... Nej...Då är det bara förvärkar, kan vara så ett par dagar, Förstagångsföderskor går oftast över tiden... (detta var två dagar för tidigt) ... Ta 2 panodil och försök sova lite!
Inget glad inne på förlossningen sedan! =P Men vad tusan, hade ju inget att jämföra med... tänkte bara: "ETT PAR DAGAR!" =/

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Ett sånt hade jag oxå. Förstår hur ont du har. Trodde att mina fogar skulle ta död på mig

Svar: Ja fy fan. Man tror att det ska vara en dans på rosor och att man har det bästa framför sig under andra graviditeten. Men den här gången har det bara varit skit rent ut sagt... kroppsmässigt alltså ^^, Huvudsaken är egentligen att bebisen mår bra. Resten kan man leva sig igenom :)
Kram <3
Denise

Kommentera inlägget här :