Klädkod.

publicerat i Kevin 6 år, Skola;
Jag får sluta ta sovmorgon.

Igårkväll somnade jag inte förrän klockan var halv ett och det är inte okej. Idag vaknade jag först runt halv åtta men somnade i en halvtimma till. Sen har jag bara legat och dragit mig i sängen.
 
Fick precis veckobrev från skolan där de bifogat en PDF. - fil om skolkläder. Jag känner mig så enormt kluven i frågan om att köpa skolkläder, samtidigt som det känns enormt onödigt. Handlar detta om mobbingfrågan, eller bara en kul grej för barnen?

Det känns ju nästan som att klädkoden på skolan kommer ändras under åren och bli just en bestämd klädkod då många faktiskt blir utsatta för sina klädval. Men frågan är om man ska uppmuntra sitt barn att redan från början använda sig av det... eller om det ska komma per automatik när man mer eller mindre blir tvingad att köpa det?
 
K l u v e n.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Thiilde :

Åh vad fin han är!

2:a kommentar, skriven , av Mary:

Seriöst, skolkläder? Vad innebär det? Och det finns alltså i sverige?

Och TACK!!! :D Vart skit glad när jag läste din kommentar :D

3:e kommentar, skriven , av FlizanLizan:

sv: haha :P
allt bra med dig? :D

4:e kommentar, skriven , av anna:

Förstår om du är kluven. Kram

Kommentera inlägget här :