MVC.

publicerat i Denise, Gravid;
Det gick bra hos barnmorskan idag. Kevin satt helt knäpptyst och lyssnade på vad Ann hade att säga. Vi tog järnvärdet och jag berättade att jag slarvade enormt med järntabletterna för att jag troligtvis är allergisk mot dem. Så hon gav mig rådet att köpa ett annat par som jag handlade upp mig på, påvägen hem.

Men trots detta så var mitt järnvärde betydligt bättre än gången innan. Nu låg det på 119 och tidigare låg det på 107. Så det har i alla fall stigit åt rätt håll.
 
Vid inskrivningen vägde jag 52,8 och idag väger jag 64,4. Så jag har gått upp ganska mycket i vikt. Men som både barnmorskan Ann och min mamma säger så kluckar det nästan om mig när jag går. Så vatten är det ingen tvekan om att kroppen samlat på sig. Och det är okej att gå upp i vikt när man väntar barn, har jag hört...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Men sen var du typ 15 med Kevin. Du får tänka så. Jag gick upp ca 8 kilo med mitt ex. vi var tillsammans när jag var 15-18 år. Skyllde iallafall tre av dem kilona på ålder. Så får man göra. Räkna med ett kilo upp på varje år. Iallfall tills du e 25. Så det är bara att lägga på 6 kilo på den vikt du hade med Kevin ;)

2:a kommentar, skriven , av Malin:

Det var väl inte så många kilon ändå :-) Jag gick upp över 30 kg när jag var gravid.. Men som sagt va det är okej att gå upp i vikt när man är gravid ;-)

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Farmor längtar sååå mycket <3 <3 <3

Svar: <3
Denise

4:e kommentar, skriven , av Lotta, klädtokig småbarnsmamma!:

Oh ja! Vacker ändå =)

5:e kommentar, skriven , av Cajsa FOTO:

Tjena jääättefin blogg du har :)

Hoppas du nu rösta på mitt bidrag NUMMER 3 skulle verkligen vilja vinna :D hoppas du är så snäll att vilja göra det :) 3an

http://linneaphoto.blogg.se/2012/october/finalisterna-i-fototavlingen.html#comment

6:e kommentar, skriven , av Emily:

Klart det är okej att gå upp i vikt när man är gravid. Hoppas att det försvinner snabbt efteråt bara ;) Med min dotter gick jag ner allt + lite till på 4 dagar. Hoppas på samma tur denna gången!

kRAM

7:e kommentar, skriven , av Sara:

Ser att du också ska få en dotter, efter du fått en son; precis som jag fick. Grattis! Slutet av december? Min dotter Alicia föddes 1/1-12 02.00, så där hade vi tur! Hehe :-) Bra blogg!! :-)

8:e kommentar, skriven , av anna:

klart du får gå upp. och det är ju på sätt och vis bra om det är vätska för det går du ju ner snabbt sen igen. kram

Kommentera inlägget här :