På ett cementgolv.

publicerat i Gravid;
Det är andra gången under kort tid som jag får stora mjölkburar runt mig och blir placerad längst in i butiken vid mjölkdisken. Polisen står och håller nyfikna ögon borta från mig där jag på butiksgolvet ligger och skriker. Någon som förstår - som jag inte får syn på bakom burarna hejar på mig, precis som han förstår vad som håller på att hända. Jag gråter som ett barn och inser att min familj inte hinner komma och stötta mig.
"Jag skulle ju bara handla mjölk" upprepar jag för mig om och om igen mellan skriken, tårarna och krystandet.

Och med hjälp av en sjuksköterska som butiken ropat ut efter så föds hon.
Min dotter.

På cementgolvet på Willy's och just nu vill jag aldrig mer behöva gå tillbaka dit för att jag är rädd för att föda - där, på golvet vid mjölkdisken strax innan jul...
 
Här någonstans vaknar jag av att jag är alldeles torr i munnen.
Frågan är om jag levt mig in i drömmen så mycket att jag faktiskt skrikit rakt ut och munnen blivit snustorr?
Jag drömmer hellre om att jag föder kattungar och hundvalpar än om detta känner jag i alla fall.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fanny:

Åh fy vad skrämmande :o vilken dröm alltså!! Håller tummarna för att du slipper Willys då :P

2:a kommentar, skriven , av anna:

Fy vilken läskig dröm. Kram

Kommentera inlägget här :