Restaurangskolan.

publicerat i Bilder, Skola;
Det känns pinsamt när man träffar sina gamla lärare från gymnasiet och de skiner upp och fågar vad man arbetar med och svaret inte alls blir vad man själv hoppats på att säga.
Mina lärare i gymnasiet hade vi enormt roligt med. Vi var väldigt få i klassen, drygt tio stycken i början av tredje ring och sedan sjönk antalet ner till sju när studenten väl kom till kritan. Några av klasskompisarna arbetar fortfarande inom kock och serveringsyrket. En av våra klasskompisar har blivit så pass stor att han fått en egen station på Operakällaren. Där ifrån kan det bara gå uppåt och jag är så stolt över honom och vad han presterat.

En annan gammal klasskompis drog till Danmnark innan studenten för att arbeta med smørrebrød då han även funnit kärleken i landet.

Det var en fantastisk tid i gymnasiet måste jag säga. Enormt roligt och tre år gick otroligt snabbt.
 

På en restaurang i Barcelona.
 

Halva klassen utanför La Sagrada Familia
 

Mina underbara lärare och en känd kock/författare i Spanien.
 

Hela klassen + lärarna.


Klassträff hemma hos mig några dagar innan studenten.
 

Mys.


Tre års slit i klassrummet.
 

Världens bästa lärare/ kock och mentor.

Dagen vi alla gick skilda vägar...
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ~ L I N N ~ :

Ja du får allt vänta hehe.. ;-)
Ja jag är ca 155 så då är vi ungefär i samma längd då haha :)

Nej asså det är bara att de rusar lite, så äter medicin för att sänka pulsen, har över 100 i vilopuls om jag inte äter medicin haha :)

2:a kommentar, skriven , av elin:

sv: okej, varför inte mobilen?

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Haha tycker att jag känner igen det där! Jag läste också restaurangprogrammet på gymnasiet men efter jag tog studenten jag har inte satt min fot i ett restaurangkök. Jag fick sådan avsmak på hela restaurang och jobba i kök under gymnasietiden jag att mår illa bara av tanken att stå och jobba i ett kök hela dagarna. Har också träffat lärare någon gång ibland som undrar vad man jobbar med, lite pinsamt att säga att man har ändrat inriktning helt och hållet. :-P

Sv: Det måste vara jobbigt det där med foglossning :-( Jag upplevde aldrig det när jag var gravid, förutom när jag gick i trappor och uppförsbackar men det var väl allt. Hoppas att det inte blir alldeles för olidligt för dig, jag menar du har ju ändå ett par veckor kvar.

Kram!

4:e kommentar, skriven , av - - ♥ T H A I P I N N E N ♥ - -:

kul!:D

5:e kommentar, skriven , av anna:

Härliga bilder. Kul att du hade en bra gymnasietid. Kram

6:e kommentar, skriven , av Carro - Foto:

Åh vad jag är avis på alla som varit så duktiga och tagit studenten. Själv gick jag aldrig gymnasiet, men jag pluggade i efterhand på komvux istället. Himla slöseri på tid och pengar egentligen, när gymnasiet är gratis, men jag hade verkligen ingen motivation till skolan när det var på tapeten ;) Tur att man kan ångra sig och plugga när det passar en själv.

Kommentera inlägget här :