Dags att klippa navelsträngen.

publicerat i Denise, Kevin 6 år, Skola;
Jag har sedan Kevin börjat skolan hämtat honom vid ett absolut senast halv två. Mest för att jag själv minns hur långa mina dagar kändes när jag gick på fritids och väntade på att min pappa skulle komma på svarta riddaren (hans cykel) och hämta mig. Han som oftast slutade jobbet klockan fyra i ena änden av Nynäs kom först en halvtimma senare. Och på vintern var det extra jobbigt då ljuset försvann så tidigt så då satt jag alltid i fönstret på fritids och förväntade mig att varje cykelljus som kom åkande var min pappa.
 
Kevin å andra sidan trivs jättebra på fritids och det har känt mer som att jag har gjort honom en otjänst i att hämta honom så tidigt. Nu har vi inte bara gjort tråkiga saker när han kommit hem utan oftast har vi fått tiden att gå ganska snabbt fram till kvällstid.

Men igår sa Andreas att han ville hämta Kevin vid tre på eftermiddagen. Och oj vad svårt det kommer vara för mig att låta honom hålla den tiden. Men det är väl som han säger - jag gör bara Kevin en otjänst i att hämta honom så tidigt som jag gör med tanke på att han trivs på fritids. Tillock med fritidspersonalen har anmärkt på min tidiga hämtning och bekräftat att det faktiskt är helt okej att han stannar "en stund extra".
 
Dags att klippa en del av navelsträngen igen.
 

Kommentera inlägget här :