Det här med musik i hörlurarna.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Kevin sitter och lyssnar på musik på Spotify på datorn med hörlurarna fast på öronen, något som han uppskattat sedan han var jätteliten, långt innan han kunde ta sina första steg.
 
Jag minns när jag var liten (när jag tänker efter så känns det som hundra år tillbaka) och min pappa gav mig en "minibandspelare" som var alldeles för stor för att rymmas i fickan, men som man skulle lyssna på genom ett par hörlurar. Ett tag gick jag alltid runt med Mora Träsk som jag hade på samlingsband och sjöng högt och ljudligt ut melodi och de fåtal ord som jag minndes att de sjöng i låtarna. 
Min pappa undrade alltid om jag visste hur högt jag faktiskt sjöng när jag hade bandspelaren på högsta volym och skrålade så det lät i hela centrum som pappa så fint uttryckte sig.

"Men jag sjunger ju inte högre än jag pratar", ansåg jag.
Idag vet jag att det inte stämmer.

Kevin sjunger otroligt vackert... när han inte har hörlurarna på öronen. Och enligt honom så sjunger han inte högt alls!
 
Spare me.
 

Kommentera inlägget här :