En mysig kväll.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;
Andreas kom hem och vände i dörren efter att ha smällt i sig sin middag. Han och min goda vän Tove som han jobbat tillsammans med i eftermiddags kom över och snackade lite skit. Detta var dock i samma veva som jag skulle natta Kevin så det hann inte bli så mycket snacka utan mer läggdagsläsning och förberedelser för natten för Kevins del och sen stack Tove hem. Men vi bokade in en fika på måndag nästa vecka mellan tio och ett då hon har en håltimme i skolan.

Andreas jobbar på sitt andra jobb för ikväll. Så jag sitter för tillfället och njuter av tystnaden som jag sällan får på kvällstid. Vuxentid är också ett användbart ord då Kevin slocknade på två röda ikväll. Så himla skönt.
Regnet smattrar mot rutan och jag hör bilar som sporadiskt åker här utanför då och då och lillasyster sparkas och har sig. Det kan inte bli bättre än vad det är just nu.
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

mysig kväll, ja visst behöver man lite egen tid

2:a kommentar, skriven , av Karin - tjofftjoff:

Vilken härlig text! :D

Haha oj vilken telefonskräck, (vilken tur att du kom över den!) lite kul det där med din mormor och morfar :D

Kommentera inlägget här :