En och en halv sida.

publicerat i Denise, Kevin 6 år;

Kevin och jag låg tillsammans i hans säng och läste ur hans disneyserie, idag blev det boken om Bror Kanin och alla hans "ovänner" i skogen. Efter att kvällsboken var färdigläst så pratade vi lite om skolan innan vi skulle somna. Jag frågade Kevin vad han ville lära sig mest nu, och det var så klart att läsa - för det gjorde ju alla i skolan.

Så innan vi släckte lampan helt så bad jag honom läsa några rader ur en bok som påstår sig vara "lätt läst". Även om endel svåra ord uppkom som krävde min hjälp så klarade Kevin av att läsa en och en halv sida för mig. Det måste jag säga är bra jobbat för någon som "precis" lärt sig läsa. Han har visserligen läst enstaka ord ett bra tag nu. Men inte ord som "Tycker", "Spinkis" och "Fotbollslag" som han klarade av att läsa galant ikväll. I morgon har Kevin lovat att han ska läsa mer godnattsaga för mig. För en gång skull så längtar jag!


Han är en stjärna, min lilla man!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anna:

vad roligt, heja heja Kevin

Kommentera inlägget här :